کد خبر : 58383

رشد شدید ایستگاه های شارژ خودروی برقی در دنیا

رشد شدید ایستگاه های شارژ خودروی برقی در دنیا

شرکت ایستگاه شارژ EVgo در نظر دارد تعداد بیشتری ایستگاه شارژ سازگار با تسلا را به شهر‌های ایالات متحده طی ۵ سال آینده اضافه کند.

 به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تسلا در نظر دارد طی پنج سال آینده به تعداد ایستگاه های شارژ اضافه کند و این یکی از بزرگترین برنامه های این کارخانه خودروسازی است. GM و EVgo در پنج سال آینده ۲۷۰۰ ایستگاه شارژ سریع به شهر‌ها خواهند آورد. 

EVgo شرکت ایستگاه شارژ، همچنین ایستگاه‌های سازگار با تسلا را به شبکه خود اضافه می‌کند. جنرال موتورز (GM)  نیز قصد دارد تا سال ۲۰۲۳، ۲۰ خودروی الکتریکی به بازار عرضه کند. EVgo اعلام کرده است که ۶۰۰ شارژر سازگار با تسلا به شبکه خود در ایالات متحده ۲۰۲۱ اضافه خواهد کرد.

شرکت ایستگاه شارژ EVgo، اتصالات تسلا را به ۴۰۰ ایستگاه فعلی و ۲۰۰ ایستگاه اضافه می‌کند، ایستگاه‌هایی که تا پایان سال احداث خواهد کرد. این شرکت در حال حاضر دارای ایستگاه‌های شارژ سازگار با وسایل نقلیه تسلا در مکان‌های خود در سانفرانسیسکو و لس آنجلس است. ایستگاه‌های جدید در سن دیگو، سیاتل، دنور، دالاس، آستین، واشنگتن دی سی، سالت لیک سیتی، میامی، سانفرانسیسکو و لس آنجلس مستقر می‌شوند.

ایستگاه شارژ تسلا

EV در یک محیط متراکم شهری، یعنی جایی که ترافیک زیادی دارد و رانندگان مجبور هستند مدام ترمز بگیرند،نصب می شود. مساله این است که بسیاری از ساکنان شهر در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند و معمولاً مجبورند در خیابان خودرو را پارک کنند، اکنون جنرال موتورز می‌خواهد ناوگان وسایل نقلیه الکتریکی آینده خود را به این رانندگان بفروشد و با این حساب در شبکه شارژ EVgo برای گسترش زیرساخت شارژ در ۴۰ شهر طی پنج سال آینده سرمایه گذاری کرده است.

این دو شرکت اعلام کرده اند که طی پنج سال آینده بیش از ۲۷۰۰ ایستگاه شارژ سریع به شهر‌ها اضافه خواهند کرد. کتی زوی مدیر عامل شرکت EVgo در بیانیه‌ای گفت: ما ایستگاه های شارژ را به مکان‌هایی اضافه خواهیم کرد که رانندگان بیشترین نیاز را به آن دارند، یعنی در مکان هایی مانند فروشگاه‌های مواد غذایی، داروخانه، خرده فروشان، کافه‌ها، زمین‌های بازی و سالن بدن سازی.

ماری بارا مدیر عامل جنرال موتورز گفت: ما به شدت به دنبال همه جنبه‌های اکوسیستم EV هستیم، از جمله زیرساخت‌های شارژ، زیرا ما به میلیون‌ها EV در جاده‌ها نیاز داریم تا تأثیر قابل توجهی در جهان با انتشار صفر ایجاد کنیم. جنرال موتورز قصد دارد تا سال ۲۰۲۳، ۲۰ دستگاه خودرو جدید الکتریکی به بازار بیاورد. 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها