کد خبر : 58292

روزهای خوبی پیش روی هوندا نیست

روزهای خوبی پیش روی هوندا نیست

شرکت هوندا موتور اعلام کرد که به دلیل کمبود تراشه در سراسر جهان، پیش بینی خود را برای فروش جهانی خودرو طی دوره سه ماهه ژانویه تا مارس به میزان ۱۰۰ هزار دستگاه کاهش داده است.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم، شرکت هوندا موتور روز سه شنبه اعلام کرد که به دلیل کمبود تراشه در سراسر جهان، پیش بینی خود را برای فروش جهانی خودرو طی دوره سه ماهه ژانویه تا مارس به میزان ۱۰۰ هزار دستگاه کاهش داده است.

این شرکت اتومبیل سازی که دفتر مرکزی آن در توکیو واقع شده است، چشم انداز فروش خود را در سال مالی منتهی به مارس ۲۰۲۱ به ۴.۵ میلیون دستگاه کاهش داد. پیش بینی قبلی این خودروساز ۴.۶ میلیون دستگاه بوده است.

سیجی کورایشی، معاون اجرایی هوندا، طی یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد این موضوع گفت: اخیراً بحران عرضه تراشه به تدریج کاهش یافته است و ما پیش بینی می کنیم که این موضوع در سال آینده کاری که از آوریل شروع می شود، تاثیری نداشته باشد.

اما از نظر تأثیر کمبود جهانی تراشه بر روی این خودروساز، کورایشی گفت که تولید برخی از محبوب ترین مدل های هوندا مانند خودروی کامپکت Fit در ژاپن و سدان های Civic و Accord در ایالات متحده به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است.

با وجود به روز کردن تخمین درآمد کل سال هوندا، کورایشی گفت که اگر مشکل کمبود تراشه وجود نداشت، نتایج سال مالی فعلی می توانست بهتر نیز باشد.

وی همچنین گفت که ممکن است هوندا برای جلوگیری از آسیب احتمالی خودرو های در صورت کمبود قطعات مشابه، به دنبال تجدید نظر در زنجیره های تأمین خود باشد.

کوریشی همچنین گفت که هوندا ممکن است به فکر افزایش انبار کردن قطعات خودروی خود باشد تا اطمینان حاصل کند که در صورت کمبود قطعات خارجی، تولید تحت تأثیر قرار نمی گیرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها