کد خبر : 58207

سرمایه گذاری 29 میلیارد دلاری فورد روی توسعه خودروهای برقی

سرمایه گذاری 29 میلیارد دلاری فورد روی توسعه خودروهای برقی

شرکت فورد از اختصاص سرمایه‌ای معادل ۲۹ میلیارد دلار برای توسعه و تولید نسل جدید خودروهای الکتریکی و خودران تا سال ۲۰۲۵ خبر داد.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، این شرکت در خلال مراسم ارائه گزارش عملکرد خود در سه ماهه چهارم اعلام کرد که از این میزان، ۲۲ میلیارد دلار برای ساخت خودروهای الکتریکی و ۷ میلیارد دلار نیز برای تولید خودروهای خودران هزینه خواهد شد.

افزایش تمرکز و سرمایه‌گذاری فورد در زمینه تولید خودروهای الکتریکی، نشان از عزم جدی این شرکت برای ورود به این بازار و رقابت جدی با تولیدکنندگان بزرگ این عرصه دارد. فورد پیشتر از اختصاص ۱۰ میلیارد دلار برای ورود به بازار خودروهای الکتریکی خبر داده بود که اکنون و با توجه به اعلام این شرکت، این حوزه بیش از پیش مورد در کانون توجه مدیران فورد قرار گرفته است.

البته این شرکت تاکنون حرفی از زمان پایان خط تولید خودروهای بنزینی خود نزده و مشخص نیست که از چه سالی، تمامی‌خط تولید این شرکت به تولید محصولات تمام الکتریکی اختصاص خواهد یافت. با این حال، شرکت رقیب یعنی جنرال موتورز چندی پیش اعلام کرد که تا سال ۲۰۳۵، به خود تولید مدل‌های بنزینی و دیزلی خود پایان خواهد داد.

این شرکت اخیرا از اختصاص سرمایه‌ای معادل ۲۷ میلیارد دلار برای تولید خودروهای الکتریکی و خودران تا سال ۲۰۲۵ خبر داد. ورود جنرال موتورز، فورد و دیگر خودروسازان به این عرصه، زنگ خطر را برای شرکت تسلا که اکنون سهم زیادی از این بازار را در اختیار دارد، به صدا درآورده است.

البته فورد با شرکت ریویان نیز در این زمینه وارد همکاری شده است. فورد در سال ۲۰۱۹، حدود ۵۰۰۰ میلیارد دلار را به این شرکت اختصاص داد تا بتواند با توسعه پلتفرم اختصاصی این استارتاپ، در محصولات خود استفاده کند.

فورد در جریان اعلام گزارش عملکرد خود عنوان کرد که خودروی الکتریکی F-150 این شرکت در اواسط سال ۲۰۲۰ وارد فاز تولید خواهد شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها