کد خبر : 57928

ب ام و جواب منتقدین به طراحی خودروهای جدیدش را داد

ب ام و جواب منتقدین به طراحی خودروهای جدیدش را داد

رئیس بخش طراحی ب‌ام‌و می‌گوید: مهم‌ترین وظیفه طراح، درست هدف گرفتن خواست مشتریان و برآوردن آن است.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد؛ اگر قرار باشد فهرستی از برندها با جنجالی‌ترین طراحی‌ها تهیه شود، تعجبی ندارد که نام ب‌ام‌و هم در بین این برندها دیده شود. این اواخر البته سیلی از انتقادها و تمسخرها نثار جلوپنجره غول آسای شبیه به کلیه این برند در محصولات سری ۴، سری ۷ و مدل X۷ duo شده است.

اگر شما هم جزو منتقدان طراحی ظاهر ب‌ام‌و هستید، بدانید در ب‌ام‌و، عده‌ای نشسته‌اند و نظرات عمومی را در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی رصد می‌کنند و به خوبی می‌دانند که بخش مهمی از مردم دنیا طراحی‌های جدید ب‌ام‌و را دوست ندارند. خود دست‌اندرکاران ب‌ام‌و هم می‌دانند که خیلی‌ها ممکن است رویکرد جدید طراحی ب‌ام‌و را دوست نداشته باشند. واقعیت هم همین است که نمی‌توان همه را راضی نگه داشت؛ حداقل این طرز تفکر دوماگوج دوکک رئیس بخش طراحی ب‌ام‌و است.

دوکک از تعداد واکنش‌های منفی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی علیه محصولات جدید ب‌ام‌و که به تازگی به بازار عرضه شده‌اند اصلا تعجب نمی‌کند و با پافشاری می‌گوید، طبیعی است که هر کس عقیده خودش را داشته باشد. او در مورد محصول سری۴ ب‌ام‌و می‌گوید: در هر کسب و کاری، برای آنکه یک سر و گردن با بقیه رقبا تفاوت داشته باشید باید محصولی متفاوت خلق کنید. دوکک به تاپ گیر گفته است: «هدف ما راضی کردن همه مردم دنیا نیست. شما نمی‌توانید مدلی را طراحی کنید که همه خوش‌شان بیاید؛ اما وظیفه شما است که مشتریان خودتان را خشنود کنید.» با اینکه انتقادها به جلوپنجره سری۴ از حد عادی بیشتر است، دوکک می‌گوید به سلیقه و انتخاب خودش اطمینان دارد.

از پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی در مورد طراحی سری۴ ب‌ام‌و، فقط ۲۰ درصد از طراحی آن خوششان آمده است. از نظر خودروساز آلمانی، این ۲۰ درصد درست همان مشتریانی هستند که ب‌ام‌و آنها را هدف قرار داده و مخاطب واقعی خود می‌شناسد. حالا با توجه به این اطمینان بیش از حدی که طراح ب‌ام‌و به سلیقه خود و مشتریانش دارد، شاید لازم باشد این برند معروف جهانی، در راهبردهای شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی‌اش بازنگری کند. در سال ۲۰۲۰ ب‌ام‌و به خاطر واکنش‌ها و رویه‌هایش در شبکه‌های اجتماعی، حداقل دو بار مجبور به عذرخواهی شده است. همین انتخاب کلمات هم در پاسخ‌گویی به انتقادهای مردم، جای سوال دارد. اگر این خودروساز از کیفیت و مطلوبیت محصولاتش اطمینان دارد، باز هم گفتن این جمله که نمی‌تواند همه مردم دنیا را راضی نگه دارد، نشانه نداشتن راهبرد و روش صحیح در انتخاب واژگان در فضای مجازی است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها