کد خبر : 57520

توقف عرضه کیا K900 و کادنزا بازار آمریکا

توقف عرضه کیا K900 و کادنزا بازار آمریکا

با توجه به وجود خودرو‌های لوکس و تقاضای سیری ناپذیر بازار برای شاسی بلندها، سدان‌های کم فروش در سال ۲۰۲۱ توقف تولید خواهند داشت.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،شرکت خودروسازی کیا در حال تولید سدان های کادنزا و K۹۰۰ برای بازار ایالات متحده است، اما هیچ یک از این ۲ خودرو، در سال ۲۰۲۱ تولید نمی شوند.

کیا آخرین خودروسازی است که چندین خودروی سدان را از خط تولید خود در ایالات متحده خارج کرده است و  K۹۰۰ و کادنزا برای سال ۲۰۲۱ دیگر تولید نخواهند شد. K۹۰۰ یک سدان بزرگ لوکس است و دیگر خودرو متوقف شده یعنی کادنزا، با شاسی بلندهایی مانند  تویوتا آوالون و نیسان ماکسیما رقابت می‌کند.

این خبر چندان تعجب آور نبود، زیرا هیچ یک از خودرو‌ها برای این کارخانه خودروسازی مهم نبودند و فروش آنچنانی هم نداشتند، می توان گفت کادنزا  در سال ۲۰۲۰ فروش ناچیزی داشت و تنها ۱۲۶۵ از این خودرو به فروش رفته است در مقابل تنها ۳۰۵  خودرو K۹۰۰ به فروش رفته  است.  آخرین مدل از کیا در سال ۲۰۲۰، هاچ بک استینگر بود که ۱۲ هزار و ۵۵۶ دستگاه به فروش رفته است.

پایان تولید کیا K۹۰۰ و کادنزا برای سال ۲۰۲۱

تولید ادامه دار K۹۰۰ با توجه به افزایش خودروهای لوکس دیگر مانند هیوندای جنسیس، چندان منطقی نبود. سال گذشته هیوندای جنسیس  ۲۰۷۲ دستگاه بیشتر از کیا فروخت و در مقابل فروش کیا کادنزا نیز در سال‌های اخیر به دلیل افزایش فروش دیگر خودروها مانند فورد Taurus، شورلت Impala و هیوندای Azera به طرز چشمگیری کاهش یافته است.

پایان تولید کیا K۹۰۰ و کادنزا برای سال ۲۰۲۱

 کیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تجدید نظر در مورد تولید خودروها به تغییر تقاضای مشتری به شاسی بلندها مربوط می‌شود. برخلاف سه خودروساز بزرگ آمریکایی، کیا هنوز نمونه قابل توجهی از سدان‌ها را تولید می‌کند که از جمله آنها می توان به ساب کامپکت ریو، فورته کامپکت،  ​​K۵ و هاچ بک استینگر اشاره کرد. 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها