کد خبر : 56550

مهندس سابق شرکت تسلا به استخدام اپل درآمد

مهندس سابق شرکت تسلا به استخدام اپل درآمد

چند هفته‌ای است که خودروی خودران اپل موسوم به «اپل کار» بر سر زبان‌ها افتاده و شنیده‌ها از عرضه این خودرو به بازار در آینده‌ای نزدیک خبر می‌دهند.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، حال طبق آخرین اطلاعات به‌دست آمده، شرکت اپل برای تقویت تیم طراحی و تولید خودروی جدید خود، یکی  از مهندسان توسعه نرم‌افزاری محصولات خودران تسلا را به استخدام خود درآوده است. مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ با اعلام این خبر نوشت که هدف اپل از اضافه کردن این مهندس تسلا به پروژه خود، توسعه فناوری جدیدی است که کاربر با کمک آن بتواند پس از تعیین مقصد برای خودرو، با کمترین یا بدون دخالت در هدایت خود به نقطه مورد نظر برسد.

گورمن با چند تن از مهندسان اپل که در حال کار روی این پروژه هستند، صحبت و این اطلاعات را ارائه داده است. او سابقه خوبی در انتشار اطلاعات مربوط به محصولات اپل دارد و حدود ۸۹.۱ درصد از پیش‌بینی‌های وی به واقعیت تبدیل شده است.

در واقع، تلاش‌های اپل برای تولید یک خودروی خودران از سال ۲۰۱۴ آغاز شد و در ابتدا گفته می‌شود که این شرکت قصد دارد تا فناوری‌های خودران خود را به سایر شرکت‌های خودروساز قرار دهد و از طریق فروش لایسنس درآمدزایی کند.

اما این رویه تغییر کرد و اپل چندین مهندس و کارشناس طراحی و توسعه خودرو را به استخدام خود درآورد. استیو مک مانوس از جمله مهندسان سابق شرکت تسلا است که از سال ۲۰۱۹ با اپل همکاری می‌کند. او جزو شناخته‌ترین چهره در زمینه تولید محصولات خودران به شمار می‌رود.

اما طبق آخرین اطلاعات، اپل توانسته در آخرین روزهای سال ۲۰۲۰، استوارت بوورز را پیشتر در تیم طراحی سیستم نرم‌افزاری آتوپایلوت تسلا بود، به جمع مهندسان پروژه اپل کار اضافه کند. اهیمت این پروژه برای اپل بسیار زیاد است به طوری که تیم کوک، مدیرعامل اپل در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که خودروهای خودروان «مادر تمامی‌پروژه‌ها» هستند.

طبق آخرین گزارش‌های منتشر شده، بین ۵ تا ۷ سال طول خواهد کشید تا بتوانیم شاهد ورود اولین خودروهای خودران اپل به خیابان‌ها باشیم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها