کد خبر : 56173

ویروس کرونا چگونه صنعت خودروی فرانسه را زمین گیر کرد؟

ویروس کرونا چگونه صنعت خودروی فرانسه را زمین گیر کرد؟

تعطیلی مراکز فروش و کارخانه‌ها در اولین قرنطینه در بهار امسال و نگرش انتظاری مصرف‌کننده در برابر بحران اقتصادی، باعث شد که بازار خودرو در فرانسه هیچ رونقی نداشته باشد.بحران بهداشتی ناشی از شیوع بیماری همه گیر کووید-۱۹، اوضاع و شرایط اقتصادی و به پیروی از آن، بازار خودرو را آنچنان بی رونق کرده است که چنین پدیده‌ای در فرانسه از سال ۱۹۷۵ تاکنون سابقه نداشته است.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ، بیماری همه گیر ویروس کرونا آنچنان بر بازار خودروی فرانسه اثر منفی گذاشته است که سال ۲۰۲۰ از نظر بی رونقی شبیه سالی بود که در این کشور رنو ۵ و پژو ۴۰۵ تولید می‌شد. در سال ۲۰۲۰ تنها یک میلیون و ۶۵۰ هزار دستگاه خودروی نو تولید شد. 

تعطیلی مراکز فروش و کارخانه‌ها در اولین قرنطینه در بهار امسال و نگرش انتظاری مصرف‌کننده در برابر بحران اقتصادی باعث شد که بازار خودرو امسال در فرانسه هیچ رونقی نداشته باشد. بر اساس ارقام منتشر شده توسط انجمن شرکت‌های خودروسازی فرانسه که روز جمعه منتشر شد، ثبت پلاک خودرو‌های نو شخصی، فروش خودرو‌های نو شخصی، در سالی که رو به پایان است در مقیاس سالانه، یعنی ‌نسبت ‌به همین مدت زمان در ‌سال ‌گذشته، ۵/ ۲۵ درصد سقوط کرد.حال آنکه در همین خصوص حدود ۲/ ۲ میلیون خودروی جدید در سال ۲۰۱۹ در جاده‌ها قرار گرفتند.

بر اساس اعلام خبرگزاری فرانسه حتی در بحران‌های دهه ۱۹۹۰ یا ۲۰۰۰، میزان فروش خودرو به زیر ۷/ ۱ میلیون دستگاه نرسیده بود. قبل از بهبود نسبی اوضاع و شرایط در تابستان و اعمال محدودیت‌های قرنطینه‌ای دوم برای مهار بیماری همه‌گیر ویروس کرونا در فرانسه تحویل خودرو به مشتریان در ماه مارس ۷۲ درصد و در آوریل ۸/ ۸۸ درصد سقوط کرد. در ماه دسامبر، تعداد ثبت پلاک خودرو‌های نو شخصی، فروش خودرو‌های نو شخصی، به ۱۸۶هزار دستگاه رسید که ۸/ ۱۱درصد کاهش نسبت به دسامبر ۲۰۱۹ نشان می‌دهد.در طول سال ۲۰۲۰، گروه خودروسازی پ. اس. آ،

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها