کد خبر : 5587

خبر بد مدیرعامل بوگاتی برای هواداران

خبر بد مدیرعامل بوگاتی برای هواداران

شرکت‌های خودروسازی مختلفی هستند که تلاش می‌کنند اولین ابرخودروی دارای مجوز تردد در خیابان با حداکثر سرعتی بالای 482 کیلومتر برساعت را بسازند، ولی ظاهراً بوگاتی هیچ علاقه‌ای به این موضوع ندارد.

به گزارش خودروتک، مدیرعامل بوگاتی می‌گوید برای ساخت مدل‌های جدید، شرکت مجبور است با کنار گذاشتن اولویت سرعت، روی بخش‌های دیگر مانند فرمان‌پذیری تمرکز کند.

در مصاحبه‌ای با مجله «موتورترند»، استفان وینکلمن گفته که در ماه ژانویه و زمانی که به‌عنوان مدیرعامل بوگاتی منصوب شده، برای این که بفهمد اولویت‌های شرکت چه مواردی هستند با یکی از خودروهای در حال طراحی و توسعه رانندگی کرده و سپس اولویت‌های برند بوگاتی را تبیین کرده است. متاسفانه، ثبت رکورد حداکثر سرعت شامل آن‌ها نمی‌شود. به اعتقاد وینکلمن، بخش‌های بسیار دیگری به‌جزء حداکثر سرعت وجود دارند که بوگاتی می‌تواند روی آن‌ها مانور بدهد.

با توجه به سابقه خوب بوگاتی در ساخت برخی از سریع‌ترین مدل‌های دنیا، این موضوع برای هواداران این برند فرانسوی می‌تواند ناراحت‌کننده باشد. بوگاتی ویرون در سال 2005 موفق شده بود با ثبت سرعت 408.47 کیلومتر برساعت رکورد سرعت جدیدی را ثبت کند. بعدها ویرون سوپراسپرت توانست با ثبت 431 کیلومتر برساعت این رکورد را به خود اختصاص بدهد. مدل ویرون گرند اسپرت Vitesse هم با ثبت سرعت 408 کیلومتر برساعت، سریع‌ترین خودروی رودستر تولیدی دنیا لقب گرفت.

هواداران این برند قطعاً از شنیدن این خبر ناراحت خواهند شد، ولی وینکلمن می‌گوید این موضوع بخشی از یک استراتژی بزرگ‌تر برای تمرکز روی دیگر مدل‌های بوگاتی است. وی دراین‌باره می‌گوید: «ما باید روی خودروهای مسابقه‌ای قدیمی مانند T35، مدل‌های لیموزین و گرندتوررهایی مانند آتلانتیک دوباره تمرکز کنیم و این برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.» این موضوع می‌تواند بدین معنی باشد که مدل‌های آینده بوگاتی فقط قرار نیست ابرخودرو باشند و احتمالاً شاهد خودروهایی مانند کانسپت Galibier که سال آینده دهمین سالگرد تولدش را جشن می‌گیرد نیز خواهیم بود.

علاوه‌بر صحبت در مورد اولویت‌های شرکت، وینکلمن همچنین تأیید کرده که بوگاتی هیچ برنامه‌ای برای عرضه شیرون رودستر ندارد. وی همچنین گفته که شرکت توانایی و ظرفیت مدیریت بیش از یک مدل را دارد و در صورت ساخت مدل دوم، این خودرو قطعاً در سگمنت متفاوتی نسبت به شیرون قرار خواهد داشت.

وینکلمن همچنین شایعاتی که مدل دوم بوگاتی یک شاسی‌بلند خواهد بود را هم رد کرده و گفته که شرکت در حال بررسی همه سگمنت‌هاست. ظاهراً شرکت بوگاتی در حال بررسی بازارهای خودرویی مختلفی است و به‌جای تمرکز روی چند بازار خاص، ترجیح می‌دهد بازارهای هدف بیشتری داشته باشد.

وینکلمن زیاد وارد جزئیات نشده، ولی گفته که دومین مدل این برند قطعاً به افزایش فروش شرکت و افزایش محبوبیت بوگاتی کمک خواهد کرد. این‌طور که از صحبت‌های وینکلمن در مصاحبه برداشت می‌شود، قیمت مدل دوم بوگاتی در مقایسه با شیرون، کم‌تر است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها