کد خبر : 5503

اخراج گسترده فیات کرایسلر

اخراج گسترده فیات کرایسلر

همان‌طور که می‌دانید، شرکت فیات کرایسلر اتومبیلز (FCA) مالک برند ایتالیایی مازراتی است. این شرکت ایتالیایی-آمریکایی هم‌اکنون مشغول آماده شدن برای تغییر در ساختار کارخانه میرافیوری (Mirafiori) در شهر تورین (Turin) واقع در ایتالیا است. در حقیقت فیات کرایسلر اتومبیلز تصمیم دارد به طور موقت چیزی در حدود 3,245 نفر نیروی کار را اخراج کند.

به گزارش خودروتک، البته کارمندان اخراج شده در این زمان کاملاً بی‌کار نخواهند بود، چرا که دوره‌های آموزشی در زمینه سیستم‌های انتقال قدرت برقی و هیبریدی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

فیات کرایسلر تصمیم دارد این اخراج موقت را از تاریخ 1 ژانویه سال 2019 اجرایی کند. قرار است در این تاریخ 2,445 نفر از نیروی کار این شرکت به صورت موقتی تعدیل شوند. البته این شرکت تصمیم دارد پس از آن در تاریخ 4 مارس چیزی در حدود 800 نفر دیگر را هم موقتاً اخراج کند.

طبق اخبار منتشر شده، این اخراج موقت تا تاریخ 31 دسامبر سال 2019 ادامه خواهد داشت. در این مدت کارمندان اخراج شده حقوق کمتری دریافت می‌کنند که توسط شرکت فیات کرایسلر و دولت ایتالیا به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

البته کارمندان اخراج شده در این زمان کاملاً بی‌کار نخواهند بود، چرا که دوره‌های آموزشی در زمینه سیستم‌های انتقال قدرت برقی و هیبریدی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. به این ترتیب، این کارمندان برای سال 2020 آماده خواهند شد، زمانی که قرار است نسل بعدی خودروی برقی فیات 500e در کارخانه میرافیوری به تولید برسد.

میرافیوری که چیزی در حدود 5,000 نفر در آن مشغول به کار هستند، قدیمی‌ترین کارخانه فیات در ایتالیا محسوب می‌شود که از سال‌های 2008 و 2009 تاکنون به دلیل بحران اقتصادی جهانی، کمتر از ظرفیت واقعی مورد استفاده قرار گرفته است. فیات پونتو (Punto)، نسل اول فیات پاندا و آلفارومئو میتو در کارخانه میرافیوری به تولید می‌رسیدند، اما در حال حاضر تنها خودرویی که در این کارخانه به تولید می رسد مازراتی لوانته (Levante) است.

فروش اولین شاسی‌بلند مازراتی یعنی لوانته در اروپا در 10 ماه اول سال با 24 درصد کاهش روبه‌رو بوده و به 3,777 دستگاه رسیده است. همچنین آمار فروش این خودرو در آمریکا نیز با 14 درصد کاهش به 4,205 دستگاه رسیده است.

فیات کرایسلر در مدت اخراج موقت کارمندانش، به تولید مازراتی لوانته در کارخانه میرافیوری ادامه خواهد داد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها