کد خبر : 54817

ایمنی تسلا زیر ذره بین

ایمنی تسلا زیر ذره بین

واحد کنترل ترافیک بزرگراه‌های ایالات‌متحده (NHTSA) تحقیقاتی در مورد بررسی ۱۱۵ هزار دستگاه خودروی تسلا به‌خاطر وجود ایرادی در سیستم تعلیق‌شان آغاز می‌کند.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ، در سال ۲۰۱۷ شرکت خودروسازی تسلا با ارائه یک بیانیه اعلام کرد که «ممکن است بازوهای سیستم تعلیق چرخ‌های جلوی برخی از خودروهای تسلا مدل X و مدل S از استاندارد و استحکام تسلا برخوردار نباشند.
 
البته در صورت خرابی این قطعه، رانندگان کنترل خودرو را از دست نخواهند داد و صرفا احتمال دارد که لاستیک‌ها گلگیر خودرو را لمس کنند.» NHTSA تا به حال ۴۳ مورد شکایت از طرف رانندگانی که با این مشکل مواجه شده‌اند دریافت کرده است که طی یک روند صعودی، ۳۲ مورد از آنها در دو سال اخیر و ۳ مورد از بزرگراهی در سه ماه گذشته ثبت شده‌اند.
 
به همین دلیل، این واحد، تحقیقاتی اولیه را در مورد مدل‌های تسلا X و S تولید شده بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ که تحت‌تاثیر این خرابی قرار گرفته‌اند آغاز می‌کند تا مشخص شود این ایراد در سیستم تعلیق، منجر به خرابی لاستیک‌های خودرو می‌شود یا تاثیری در این مورد ندارد. این در حالی است که تسلا به NHTSA اعلام کرده به‌دلیل کمیاب بودن این مورد و نبود گزارشی از صدمه دیدن یا مرگ‌و‌میر افراد، نیازی به بازخواهی این مدل‌ها نیست.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها