کد خبر : 54666

ساخت خودروی برقی فورد در آلمان

ساخت خودروی برقی فورد در آلمان

شرکت فورد قصد دارد برای آلمانی‌ها خودروهای برقی بسازد. به گزارش وب‌سایت یوروپ‌اتونیوز، شرکت فورد کارخانه خود در شهر کلن آلمان را برای تولید انبوه خودروی الکتریکی بر اساس معماری الکتریکی MEB گروه فولکس‌واگن، انتخاب کرده است.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ، این خودروساز یک میلیارد یورو (۲/ ۱ میلیارد دلار) را برای تولید خودروی الکتریکی در این کارخانه سرمایه‌گذاری کرده‌است. فورد کارخانه کلن را به کارخانه مستقر در کرایووای رومانی ترجیح داده است و این در حالی است که کارخانه کرایووا به دلیل پایین‌تر بودن هزینه نیروی کار گزینه مطلوب در نظر گرفته می‌شد.

یکی از سخنگویان فورد در این راستا گفته است: «پیشتر اعلام کرده بودیم که خودرویی الکتریکی برای اروپا بر اساس پلت‌فرم پیشرانه الکتریکی مدولار (MEB) فولکس‌واگن از سال 2023 تولید خواهیم کرد، اما هنوز منابعی را به‌صورت قطعی تامین نکرده‌ایم و نظری هم درباره گمانه‌ها نداریم.» 

فورد و گروه فولکس‌واگن در ژانویه 2019 اعلام کردند که برای تولید ون‌ها و پیکاپ‌های سایز متوسط با هم همکاری صنعتی خواهند داشت و این همکاری بلافاصله به تولید خودروهای خودران و الکتریکی گسترش پیدا کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها