کد خبر : 5427

بزرگ ترین اتحاد خودرویی جهان در آستانه شکل گیری

بزرگ ترین اتحاد خودرویی جهان در آستانه شکل گیری

مدیرعامل شرکت فولکس‌واگن می‌گوید مذاکرات با گروه خودروسازی فورد می‌تواند به «اتحاد جهانی خودرو» و تولید محصولات فولکس در کارخانه‌های آمریکایی فورد منجر شود.

به گزارش خودروتک، مدیرعامل فولکس از احتمال اتحاد با فورد سخن گفته است. ساخت خودروهای آلمانی در کارخانه‌های فورد ممکن است اولین نتیجه این اتحاد باشد.

ا شدت گرفتن تهدیدهای تعرفه‌ای، علیه صنعت جهانی خودروسازی، مدیران فولکس‌واگن، دایملر و ب‌ام‌و با دولت ترامپ دیدار می‌کنند تا در مورد شماری از مسائل مهم بحث کنند.

رویترز گزارش می‌دهد که سخنگوی کاخ سفید، «لیندزی والترز»، گفته است: «این نشست برای بحث در مورد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایالات‌متحده در حوزه‌هایی مثل تحقیق و توسعه و تولید بود. هدف کلی در این دیدار نیز فشار بر شرکت‌ها برای افزایش تیراژ تولید در ایالات‌متحده و ایجاد شغل‌های بیشتر برای آمریکایی‌ها بود.»

هنوز اطلاعات کاملی از این جلسه به دست نیامده است اما «هربرت دیس»، مدیرعامل فولکس‌واگن، بر اهمیت مذاکرات برای شراکت با فورد تاکید کرد. دیس به خبرگزاری رویترز می‌گوید: «پیشرفت مذاکرات و گفتگوهای کنونی ما با شرکت فورد برای ساخت یک اتحاد جهانی خودروسازی در مرحله بسیار خوبی است. این اتحاد می‌تواند خودروسازی آمریکا را نیز تقویت کند.»

اوج پیشرفت مذاکرات را می‌توان در این جمله مدیرعامل فولکس‌واگن دید که گفته است: «ممکن است برای تولید در آمریکا برای بازار آمریکا، از ظرفیت فورد استفاده کنیم.» این به‌طور بالقوه می‌تواند یک موقعیت برد-برد برای طرفین باشد. حفظ کار برای کارگران آمریکایی، تکمیل کارخانه‌های غیر اصلی فورد و صرفه‌جویی فولکس‌واگن برای ساخت کارخانه جدید در شمال آمریکا.

درحالی‌که مدیران اطلاعات بیشتری درباره این دیدار نداده‌اند، دیس گفته است «اطلاعات بیشتر در مورد این اتحاد در ماه ژانویه اعلام می‌شود.»

هربرت دیس علاوه‌بر امکان استفاده از کارخانه‌های آمریکایی فورد، از امکان ساخت یک کارخانه دوم در ایالات‌متحده خبر داده بود.

فورد و فولکس‌واگن پیش‌تر از اتحادی استراتژیک بین طرفین برای ساخت خودروهای تجاری صحبت کرده بودند و تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کردند اگر آن مذاکرات خوب پیش برود احتمال مذاکره برای اتحاد دو خودروساز وجود دارد. حالا گویا مذاکرات در مرحله‌ای که قبلاً پیش‌بینی شده بود.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها