کد خبر : 5404

ولوو با اندروید به جنگ تسلا می رود

ولوو با اندروید به جنگ تسلا می رود

امروزه صنعت خودرو بیش از هر زمان دیگری با دنیای دیجیتال گره خورده است. برای درک بهتر این مساله کافی است سیستم های مختلف یک اتومبیل مدل 2018 را با نمونه تولید شده در دهه های پیشین مقایسه کنیم. با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و هم گرایی شرکت های فناوری و خودروسازان، تجهیز اتومبیل ها به سیستم عامل، اتفاقی است که دیر یا زود بالاخره رخ خواهد داد. همانطور که پیش تر به اطلاعتان رسانده ایم، ولوو یکی از خودروسازان مطرح بین المللی است که قصد دارد در آینده نزدیک محصولات خود را با سیستم عامل اندروید راهی بازار کند.

به گزارش خودروتک، حال خبر می رسد پولستار 2 اولین خودرو از خانواده ولوو خواهد بود که با سیستم اینفوتینمنت مجهز به اندروید به فروش خواهد رسید. آقای هنریک گرین (Henrik Green) مدیر بخش تحقیق و توسعه ولوو در حاشیه برگزاری نمایشگاه خودروی لس آنجلس گفته این کمپانی در نظر دارد تجربه ای فوق العاده برای مشتریان خود رقم بزند، به همین خاطر بهره گیری از سیستم عامل اندروید می تواند آنها را در یکپارچه کردن خودروها با دیگر گجت های دیجیتال بسیار کمک کند.

volvo-40-2-concept_100554669_l

به اعتقاد آقای گرین، به جای اضافه کردن برخی از سرویس های گوگل به طور جداگانه، می توان با نصب سیستم عامل اندروید همه آنها را به صورت یکجا وارد اتومبیل ها کرد.

پس از سدان برقی پولستار 2، نوبت به مدل هایی از ولوو که بر روی پلتفرم CMA شکل گرفته اند، خواهد رسید. البته در زمان فعلی کراس اوور کوچک XC40 تنها خودرویی است که از پلتفرم مذکور، بهره می برد. در فاز بعدی هم اتومبیل های تولید شده بر روی پلتفرم SPA که از لحاظ ابعاد در رده ای بزرگ تر جای می گیرند – مثل کراس اوور XC90 و سدان S90 - سیستم عامل اندروید را دریافت خواهند کرد.

volvo_100651335_h

بد نیست اشاره کنیم پولستار 2 ریشه در کانسپت 40.2 داشته و بر اساس آن تولید خواهد شد. این خودرو که رقیب تسلا مدل 3 محسوب می شود، در نسخه پایه به پیشرانه ای 400 اسب بخاری مجهز شده و خواهد توانست تا 350 مایل (563 کیلومتر) مسافت را با یک بار شارژ پشت سر بگذارد.

volvo-40-2-concept_100554670_l

طبق برنامه ریزی های انجام شده، پولستار 2 اندکی بعد از پولستار 1 و در میانه های سال آینده از راه خواهد رسید. انتظار می رود این خودرو قیمتی در حدود 40 هزار یورو داشته باشد. بعد از این دو، پولستار یک کراس اوور برقی را با نام 3 توسعه خواهد داد. ظاهرا پلتفرم SPA ولوو برای تولید این کراس اوور سبز به کار گرفته خواهد شد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها