کد خبر : 52552

پژو سیتروئن قید همکاری با تویوتا را می زند

پژو سیتروئن قید همکاری با تویوتا را می زند

شرکت خودروسازی پژو سیتروئن در حال آماده‌سازی ادغام برنامه‌ریزی شده با فیات کرایسلر با بررسی دامنه مدل خود و بازنگری در مورد برخی از استراتژی‌هایش است.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ، این خودروساز فرانسوی به‌عنوان بخشی از برنامه بازآرایی خود، به احتمال زیاد با دو مدل از کوچک‌ترین خودروهایش در بازار اروپا خداحافظی خواهد کرد. به نقل از منابع آگاه، پژوسیتروئن به‌دنبال توافق برای ترک سرمایه‌گذاری مشترک با تویوتا است که طبق آن، مدل‌های پژو ۱۰۸ و سیتروئن C۱ تولید می‌شود.

یکی از این منابع آگاه که نخواست نامش فاش شود، گفت: پروژه‌های فعلی پژوسیتروئن می‌توانند با پروژه‌های جدید جایگزین شوند و این اقدام در ذیل ادغام با فیات کرایسلر امکان‌پذیر خواهد بود.

در کل اما دو دلیل اصلی برای خروج پژوسیتروئن از سرمایه‌گذاری مشترک با تویوتا در بخش تولید پژو ۱۰۸ و سیتروئن C۱ وجود دارد. نخست اینکه با داشتن استاندارد‌های دقیق‌تر در تولید گازهای گلخانه‌ای در اروپا، ادامه کار فروش خودروهای کوچک با موتورهای درون‌سوز برای خودروسازان گران‌تر تمام خواهد شد.

به‌عبارت بهتر، خودروهای کوچک دیگر از نظر اقتصادی سودآور نیستند. علاوه‌بر این، با ادغام پژوسیتروئن و فیات کرایسلر در آینده، همپوشانی قابل‌توجهی در بخش تولید محصولات کوچک به دو شرکت رخ خواهد داد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها