کد خبر : 52179

پروژه بزرگ توسعه خودروهای هوشمند با همکاری نیسان

پروژه بزرگ توسعه خودروهای هوشمند با همکاری نیسان

یک پروژه مشترک جدید به نام Servcity با همکاری دولت انگلیس و برخی شرکت های خودروسازی و مراکز مهم صنعتی از جمله نیسان آغاز به کار کرد که هدف آن کاهش موانع فناوری خودروهای هوشمند در شهرها عنوان شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از سینا پرس ، به تازگی دولت انگلستان و برخی شرکت های خودروسازی و مراکز مهم صنعتی، همکاری چند جانبه ای را با هدف کاهش موانع فناوری خودروهای هوشمند در شهرها آغاز کرده اند. از جمله مهمترین این شرکت ها می توان به خودروساز مشهور ژاپنی یعنی نیسان اشاره کرد.

به تازگی پروژه مشترک جدیدی با همکاری دولت انگلیس و برخی شرکت ها و مراکز بین المللی فعال در حوزه صنعت خودرو در ماه جاری آغاز شده که هدف اصلی آن کمک به سهولت پذیرش وسایل نقلیه هوشمند و خودران از سوی جامعه است.

در این پروژه که با عنوان Servcity معرفی شده،  خودروساز بزرگ ژاپنی یعنی نیسان به همراه شرکت هایی همچون هیتاچی (شرکت تجهیزات الکترونیکی ژاپنی)، آژانس نوآوری انگلستان در صنعت حمل و نقل و وسایل نقلیه هوشمند، مجموعه های صنعتی - پژوهشی TRL، SBD و دانشگاه ناتینگهام همکاری می کنند.

 هدف اصلی این طرح، کاهش موانع فناوری خودروهای هوشمند از طریق آزمون شبیه سازی، تحقیق در مورد کاربران نهایی و آزمایش هایی در دنیای واقعی عنوان می شود.

قرار است این پروژه در بازه زمانی دو سال و نیم آینده اجرا شده و بر سه زمینه اصلی، فناوری، مردم و مقیاس پذیری تمرکز خواهد داشت تا اطمینان حاصل شود که تجربه کاربران خودروهای هوشمند و خودران تا حد ممکن بصری، فراگیر و جذاب باشد.  

پروژه Servcity در زمینه فناوری در حال بررسی چگونگی کمک به خودروهای هوشمند برای رانندگی ایمن در مناطق مختلف بوده و در آن به نقش زیر ساخت ها توجه می شود.

این پروژه با تمرکز بر زمینه نگرش مردم به این نوع خودروها، تلاش می کنند تا آنها را کاربر پسند کنند. سرانجام، پژوهشگران این طرح در مورد مقیاس پذیری تحقیق کرده و مناطقی را که تقاضا برای خدمات حمل و نقل هوشمند در آنها بیشتر است شناسایی و نحوه مقیاس گذاری آنها را بررسی می کند.

پروژه Servcity از تجارب حاصل از دو پروژه قدیم تر به نام های - Human Drive و Grand Drive که در اوایل سال جاری و با تمرکز بر خودروی الکتریکی هوشمند  Nissan Leaf اجرایی شد، استفاده کرده و از همین خودروی هوشمند به عنوان وسیله آزمایشی خود بهره خواهند برد.

پروژه Human Drive که در ماه فوریه تکمیل شد، بر توانایی های خودروهای هوشمند در پیمایش مسیرهای حومه شهر و بزرگراه ها، غلبه بر موانعی مانند دوربرگردان و خطوط جانبی راه ها با سرعت بالا و بدون علامت گذاری متمرکز شد. پروژه Grand Drive  همچنین مناسب بودن خودروهای هوشمند را برای مسافرت از راه دور مورد بررسی قرار می دهد.

ندیم زهاوی (Nadhim Zahawi) وزیر تجارت و صنعت بریتانیا در این رابطه گفت: «اگر جامعه بخواهد از مزایای استفاده از وسایل نقلیه هوشمند بهره مند شود، باید اطمینان حاصل کنیم که این فناوری می تواند با اطمینان در یک شهر مدرن پیچیده و پر جنب و جوش، با همه موانع آن به راحتی تردد کند.

این پروژه با حمایت مالی دولت نه تنها به کاربر پسند بودن وسایل نقلیه هوشمند کمک خواهد کرد بلکه به کاربران اطمینان می دهد که می توانند به سرعت و با اطمینان به انواع چالش هایی که در جاده ها با آن روبه رو خواهند شد، واکنش نشان دهند.»

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها