کد خبر : 5209

ذوق زدگی پیش از موعد ترامپ از حضور ب ام و در آمریکا

ذوق زدگی پیش از موعد ترامپ از حضور ب ام و در آمریکا

بر اساس گفته‌های مدیرعامل «ب‌ام‌و»، شرکت ساخت دومین کارخانه خودروسازی در آمریکا را بررسی می‌کند.

به گزارش خودروتک، درحالی‌که مدیرعامل ب‌ام‌و ساخت کارخانه جدید در آمریکا را یک احتمال دانسته، ترامپ این خبر را قطعی و موفقیتی برای آمریکا دانسته است.

«هارالد کروگر» در جریان نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس به رویترز گفت: «در شرایطی قرار داریم که می‌توان به ساخت دومین کارخانه در آمریکا فکر کرد.»

گویا هنوز تصمیمی گرفته نشده است، اما براساس گفته‌های مدیرعامل ب‌ام‌و، کارخانه مذکور برای ساخت جعبه‌دنده و پیشرانه موردنظر شرکت است.

در صورت اجرای این طرح، به‌احتمال‌زیاد قطعات موتوری موردنیاز خودروهای تولید خط مونتاژ کارولینای جنوبی از این طریق تامین خواهد شد. این کارخانه در حال حاضر مجموعه‌ای از چند کراس‌اور مختلف مانند X3 ،X4 ،X5 ،X6 و مدل جدید X7 را تولید می‌کند.

علاوه‌براین، کارخانه ساخت پیشرانه و سیستم انتقال قدرت می‌تواند بخشی از مسئولیت تامین قطعات کارخانه ب‌ام‌و در مکزیک را نیز به عهده بگیرد؛ کارخانه‌ای که قرار است از سال آینده تولید مدل‌های جدید سری 3 جدید را آغاز کند.

مزیت‌های اقتصادی کارخانه جدید برای ب‌ام‌و

کروگر احتمال ساخت این کارخانه را به‌عنوان راه‌حلی طبیعی برای مشکلات ناشی از نوسانات ارزی مطرح می‌کند اما این ایده‌ مزایای بیشتری برای ب‌ام‌و دارد. یکی از مزایای قطعی این کارخانه کاهش هزینه حمل‌ونقل قطعات سنگین از آن‌سوی اقیانوس است.

با توجه به تعرفه‌های سنگین واردات خودرو و قطعات به آمریکا که توسط ترامپ وضع‌شده است، ساخت چنین کارخانه‌ای مزیت‌های غیرقابل‌ اجتنابی برای ب‌ام‌و خواهد داشت.

دولت ترامپ پرونده تحقیق امنیت ملی درباره واردات خودرو را از بهار گذشته به جریان انداخت و تهدید کرد که تعرفه واردات خودروهای اروپایی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد اما فعلاً مدتی است این تهدیدها تکرار نشده‌اند. درعین‌حال گزارش‌شده که از هفته آینده احتمالاً تعرفه‌های جدید اعلام شوند.

کارشناسان معتقدند در صورت اجباری شدن تعرفه‌ها، عواقب آن بر صنعت خودروسازی و حتی خودروهای ساخت آمریکا غیرقابل‌اجتناب خواهد بود.

ترامپ و خوشحالی پیش از موقع

ماجرای ساخت کارخانه دوم موردتوجه دونالد ترامپ هم قرار گرفته است. ترامپ که از اقدامات جنرال‌موتورز برای تعطیلی 4 کارخانه و بیکاری هزاران کارگر ابراز نارضایتی کرده بود، حالا واکنش نابهنگامی در این مورد نشان داده است.

درحالی‌که هنوز ماجرای کارخانه دوم توسط شرکت تائید نشده ترامپ در توییتی ساخت کارخانه دوم ب‌ام‌و را نشانه رونق آمریکا دانسته و باز به ملامت جی‌ام پرداخته است.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها