کد خبر : 51845

فراخوان خودروهای برقی هیوندای به دلیل آتش گرفتن باتری

فراخوان خودروهای برقی هیوندای به دلیل آتش گرفتن باتری

شرکت کره‌ای هیوندایی از جمع آوری ۲۵۵۶۴ خودروی برقی خود که از سپتامبر سال ۲۰۱۷ تا مارس سال ۲۰۲۰ تولید شده بودند، خبر داده است.

به گزارش خودروتک به نقل از مهر ، خودروی برقی یادشده کونا نام دارد و تا به حال چند گزارش در مورد آتش گرفتن باتری‌های این خودروی برقی در رسانه‌های مختلف منتشر شده است.

اداره ملی امنیت ترافیک بزرگراه‌های آمریکا اعلام کرده تمامی خودروهای برقی کونا که طی مدت یادشده تولید شده‌اند، باید به نمایندگی‌های شرکت هیوندایی تحویل داده شوند تا مشخص شود آیا باتری‌های آنها سالم هستند یا خیر.

در هفته‌های اخیر یکی از خودروهای کونا در کره جنوبی در حین شارژ کردن باتری آتش گرفت و یک خودروی دیگر نیز در مونترال کانادا منفجر شد. هیوندایی در ماه ژوئن با به روزرسانی نرم افزاری سیستم کنترل و نظارت بر باتری خودروی کونا تلاش کرد عملکرد باتری‌های این خودرو را ارتقا دهد. اما مشکلات این باتری هنوز برطرف نشده است.

شرکتی که باتری‌های خودروهای برقی کونا را تولید می‌کند می‌گوید هنوز نتوانسته علت آتش گرفتن این باتری‌ها را مشخص کند. اما در حال انجام آزمایش‌هایی بر روی این باتری هاست تا مشخص شود چرا باتری‌های یادشده آتش می‌گیرند.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها