کد خبر : 51107

آغاز نمایشگاه خودرو پکن با وجود کرونا

آغاز نمایشگاه خودرو پکن با وجود کرونا

فروش خودرو در بزرگ‌ترین بازار دنیا بعد از سقوط سهمگین ناشی از شیوع کووید-۱۹ در حال بازگشت به حالت عادی است و نمایشگاه بین‌الملل خودروی پکن هم برگزار می‌شود.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ، با این که در چند ماه گذشته در اکثر کشورهای دنیا از برگزاری تجمع و حضور رودرروی مردم پرهیز می‌شود با این حال نمایشگاه بین‌الملل خودروی پکن ۲۰۲۰ از ۲۶ سپتامبر شروع شده اما به یقین تعداد بازدیدکنندگان قابل مقایسه با سال‌های گذشته نخواهد بود و مدل‌هایی که در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند، انگشت شمارند.
 
شاید انگیزه برگزاری این نمایشگاه، بازگشت فروش خودروها به حالت عادی به‌ویژه خودروهای اندازه متوسط و لاکچری و سیل استقبال و سرمایه‌گذاری درخودروهای برقی است. فروش خودرو در بازار چین در ماه اوت نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۶/ ۱۱ درصد افزایش نشان داد و این پنجمین ماهی است که بعد از تعطیلی سراسری به خاطر شیوع ویروس کرونا روند فروش خودرو مثبت باقی مانده است.
 
مردم چین ماه فوریه را در منزل‌های خود ماندند و فروش خودرو به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۰۵ رسید. یکی از موارد خبرساز در نمایشگاه بین‌المللی خودروی پکن، سر و صدایی است که خودروهای برقی به پا کرده‌‌اند و مخصوصا بعد از تولید تسلا در چین و افزایش ارزش سهام آن، استارت‌آپ‌های برقی نظیر نیو (NIO)، شپنگ (Xpeng)، لی اتو (Li Auto) و دبلیو ام موتور (WM Motor) موفق شدند در سال ۲۰۲۰ بیش از ۸ میلیارد دلار سرمایه جذب کنند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها