کد خبر : 50051

چین درباره خودروهای هیدروژنی جدی است

چین درباره خودروهای هیدروژنی جدی است

قرار است به زودی چین بسته ی سیاست های حمایت از پیل سوختی و خودروهای هیدروژنی برای بهبود صنعت زنجیره تأمین و فناوری های مرتبط را معرفی نماید.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، چین بزرگترین بازار خودروها با انرژی های جدید یا در اصطلاح NEV، new energy vehicles است که شامل خودروهای برقی با باتری، هیبریدی های قابل شارژ با پریز و خودروهای هیدروژنی با پیل سوختی می شود.

سیاست های فعلی در چین از خودروسازان خودروهای انرژی نو حمایت می کند و برای خرید آنها یارانه تخصیص داده است اما بر اساس گفته های سونگ کیولینگ Song Qiuling، یکی از مقام های بلند پایه در وزارت اقتصاد، سیاست های جدید شامل  خودروسازانی می شود که فناوری های جدید آنها به صورت صف شکن، در عرصه صنعت خودرو و صنایع وابسته تغییرات بنیادی به بار آورد.

سونگ کیولینگ در کنفرانسی که مرکز تحقیق و فناوری خودروسازی چین در تیانجین برگزار کرد گفت تمرکز سیاست حمایتی جدید روی خودروهایی است که در لجستیک و حمل و نقل های طولانی کاربرد دارند مثل وسایل نقلیه سنگین.

وی همچنین گفت که مسئولان حکومتی در شهرها از طریق حمایت از شرکت های محلی و بومی هم به تشویق صنعت خودروهای پیل سوختی هیدروژنی می پردازند تا به این وسیله زنجیره تأمین هم متناسب با آن به بلوغ برسد. هنوز جزئیات این سیاست گذاری ها منتشر نشده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها