کد خبر : 4988

چینی ها از بوی خودروی نو بدشان می آید

چینی ها از بوی خودروی نو بدشان می آید

برخلاف بسیاری از مردم که از بوی خودرو جدید لذت می‌برند، چینی‌ها این بو را دوست ندارند و همین مساله تبدیل به معضلی برای خودروسازان شده است.

به گزارش خودروتک، رسانه‌های دیترویتی جدیدا گزارش کرده‌اند که فورد به‌دنبال روشی می‌گردد تا با استفاده از آن بتواند بوی خودروی صفر کیلومتر را از خودروهای خود حذف کند. دلیل این بوده که بر اساس نظرسنجی‌ها، خریداران چینی برخلاف بسیاری از خریداران در دنیا از بوی خودروهای جدید خوششان نمی‌آید و از این بو متنفرند.

ford

به‌گفته‌ی برنت گرابرمدیر، بخش جهانی خودرو در موسسه‌ی JD Power: بوی بد خودروهای تازه‌تولیدشده یکی معضلات خودروسازان در این بازار است. برای دانستن اهمیت این موضوع می‌توان این نکته را ذکر کرد که بوی بد خودروی صفر کیلومتر، دومین مشکل مهم برای خریداران چینی پس از مصرف سوخت خودرو است.

فورد اما تدبیری را برای این مساله اندیشیده و روش خود را در اداره اختراعات آمریکا نیز ثبت کرده است. بوی بد خودرو‌های جدید به‌خاطر ذرات ارگانیکی است که از چرم، پلاستیک و وینیل به‌کاررفته در کابین ساطع می‌شوند. همچنین چسب‌های شیمیایی که برخی بخش‌های خودروها را به هم متصل می‌کنند نیز بوی نامطبوعی دارند. در روش ابداعی فورد، باید خودرو را در مقابل آفتاب قرار داده و پنجره‌های آن را باز کرد. سپس با روشن کردن پیشرانه و سپس بخاری خودرو، پس از مدتی این بو رفع خواهد شد.

ford

به‌گفته‌ی دابی میلوسکی، مدیر بخش فنی موارد در شرکت فورد: در بازار آمریکا، مردم از بوی خودرو جدید خوششان می‌آید ولی چینی‌ها این‌طور نیستند. این روش فورد پس از سال‌ها آزمایش و تجربه به‌دست آمده و تنها یکی از روش‌هایی است که برای رفع بوی خودروی صفر کیلومتر ابداع شده و در آینده به راه‌های دیگری هم خواهیم رسید.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها