کد خبر : 49660

پورشه هم به دستکاری در تست‎‌های میزان آلایندگی متهم شد

پورشه هم به دستکاری در تست‎‌های میزان آلایندگی متهم شد

در گزارش دیگری که توسط نشریه Bild am Sonntag انتشار یافته، به جزئیات بیشتری در این مورد و لیست موتورها اشاره شده است. بر اساس گزارش این روزنامه موتورهای تولید شده بین سال‌های 2008 الی 2013 برای دو مدل 911 و پانامرا مشکوک به دستکاری هستند.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجیاتو ، پس از رسوایی موسوم به دیزلگیت، فولکس واگن متحمل ضررهای مالی فراوانی شده و غرامت‌های هنگفتی را به ارگان‌های مختلف پرداخت کرده است.

هنوز جوهر توافق اخیر این کمپانی با دیوان فدرال وسایل نقلیه موتوری آلمان (KBA) خشک نشده که خبر می‌رسد برند پورشه نیز به خاطر مساله‌ای مشابه مورد تحقیق قرار خواهد گرفت.

آنطور که رویترز از قول مقامات دولتی گزارش کرده، KBA به دستکاری موتورهای بنزینی توسط پورشه مشکوک شده است. طبق این گزارش موتورهای بنزینی که پورشه پیش از سال 2017 برای بازارهای اروپایی تولید کرده، بررسی خواهند شد.

نکته جالب اینکه پورشه حامی تحقیقات KBA بوده و حتی یک تحقیق داخلی را در این راستا آغاز کرده است. یکی از سخنگوهای این کمپانی آلمانی تایید کرده که مدل‌های جدید مشمول تحقیق نمی‌شوند.

در گزارش دیگری که توسط نشریه Bild am Sonntag انتشار یافته، به جزئیات بیشتری در این مورد و لیست موتورها اشاره شده است.  بر اساس گزارش این روزنامه موتورهای تولید شده بین سال‌های 2008 الی 2013 برای دو مدل 911 و پانامرا مشکوک به دستکاری هستند. منظور از دستکاری ایجاد هر گونه تغییر نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری برای تحت تاثیر قرار دادن سیستم‌های دخیل در مدیریت گازهای خروجی و دور زدن تست‌های مربوط به آلایندگی است.

 

 

 

پورشه سال گذشته به خاطر استفاده از دستگاه مخصوص تقلب در موتورهای دیزلی خود به پرداخت غرامت 360 میلیون دلاری محکوم شده بود. این شیوه دور زدن تست‌ها دقیقا مشابه با روش فولکس واگن برای کمتر نشان دادن میزان آلایندگی پیشرانه دیزلی EA189 بود.

بد نیست بدانید با رای صادر شده از سوی دادگاه و پذیرش رسوایی دیزلگیت، فولکس واگن پیشرانه‌های دیزلی را کنار گذاشت.

آئودی به عنوان دیگر شاخه مهم گروه فولکس واگن اعلام کرده شواهدی از تقلب در موتورهای بنزینی این شرکت وجود ندارد. ارباب حلقه‌ها در این رابطه گفته خودروهای مختلف کمپانی از نظر مباحث فنی و همخوانی با قوانین به طور مداوم ارزیابی می‌شوند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها