کد خبر : 49535

راه حل شرکت چینی برای کاهش قیمت خودروهای برقی

راه حل شرکت چینی برای کاهش قیمت خودروهای برقی

باتری یکی از عوامل مهم تأثیرگذار بر قیمت مدل‌های تمام‌‌الکتریکی است. شرکت نیو (Nio) به‌تازگی طرح فروش خودروهای برقی بدون باتری را آغاز کرده است تا قیمت پرداختی در ابتدای خرید کاهش یابد.

به گزارش خودروتک به نقل از زومیت ، شرکت خودروسازی نیو یکی از گروه‌های پیشرو در ارائه‌ی فناوری خودروهای برقی محسوب می‌شود.

دفتر اصلی این برند در چین است؛ اما سرمایه‌گذاران و مهندسانی از سراسر جهان دارد. تنها پنج سال از تأسیس نیو می‌گذرد و این شرکت تاکنون فعالیت‌های جالبی مثل حضور در مسابقات فرمول E و تولید ابرخودرو برقی EP۹ را به سرانجام رسانده است.       

تاکنون، دو کراس‌اور اندازه‌متوسط به‌عنوان محصولات تجاری نیو برای فروش به عموم مردم چین ساخته شده‌اند. در سال ۲۰۱۸، نیو ES8 و در سال ۲۰۱۹، نیو ES6 رونمایی و تولید شدند. این خودروها با سه نوع باتری لیتیوم‌یون به ظرفیت‌های ۷۰ و ۸۴ و ۱۰۰ کیلووات‌ساعت عرضه می‌شوند. قیمت حدودی کراس‌اورهای ES6 و ES8 بین ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار و شعاع حرکتی تقریبی‌شان ۵۰۰ کیلومتر است.

Nio ES8

قیمت نهایی یکی از موانع فروش مهم محصولات نیو محسوب می‌شود؛ به‌همین‌دلیل، شرکت سازنده تصمیم گرفته است ES6 و ES8 را با امکان پرداخت اجاره‌ی ماهیانه برای باتری‌ها ارائه کند. این طرح فروش که با نام اختصاری باس (BaaS) شناخته می‌شود، حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار دلار از قیمت خودرو کم می‌کند.

به‌طور مثال، برای نیو ES6 در طرح فروش باس (Battery as a Service)، به‌جای ۵۱،۷۹۰ دلار ۳۹،۶۰۰ دلار پرداخت می‌شود. سپس خریدار علاقه‌مند به رانندگی با باتری‌های ۷۰ کیلووات‌ساعت، ۱۹۷ دلار در ماه مه‌ پرداخت می‌کند. با این شیوه، مالک خودرو می‌تواند فقط در اوقاتی که سفرهای بین شهری و طولانی‌مدت دارد، باتری‌های ۸۴ یا ۱۰۰ کیلووات‌ساعتی اجاره کند. ناگفته نماند کارکنان شرکت سازنده حمل خودرو تا محل سرویس شرکت نیو و بازگرداندن آن به مالک را بدون دریافت هزینه انجام می‌دهند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها