کد خبر : 49533

پورشه تحقیق درباره یک خرابکاری را آغاز کرد


پورشه تحقیق درباره یک خرابکاری را آغاز کرد

رسوایی دیزل گیت که از سال 2015 افشا شد، تن خودروسازان آلمانی را می لرزاند و به همین دلیل برای کوچکترین موارد حساسیت از خود نشان می دهند.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، پورشه یکی از برندهای لاکچری گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان است که حالا تحقیق و تفحصی را آغاز کرده است تا روشن شود اتهام های وارده در خصوص دستکاری در موتورهای بنزین سوز این برند تا چه حد صحت دارد. این خبر اول بار در هفته نامه آلمانی بیلد ام سونتاگ Bild am Sonntag (BamS) منتشر شد. پورشه به ناظر صنعت خودروی آلمان KBA‌ و دفتر دادگستری اشتوتگارت و همچنین مسئولان قضایی در آمریکا اطلاع داده است که در حال بررسی تغییرات غیرقانونی در سخت افزار و نرم افزاری است که می تواند روی خروجی سیستم اگزوز خودرو و بخشی از قطعات موتور اثر بگذارد.

سخنگوی پورشه هم در این زمینه گفته است: «پورشه به طور دائمی و منظم همه جنبه های فنی و نظارتی خودروهایش را زیر نظر دارد. به عنوان یکی از بخش های تحقیقات داخلی، پورشه مواردی را شناسایی کرده است و مانند گذشته به شکل پیش گیرانه آن را با مسئولان در میان گذاشته است.»

سخنگوی پورشه می گوید این مسائل چند سال پیش ایجاد شده و به هیچ عنوان خودروهای جدید تحت تأثیر این مسائل قرار ندارند.

روزنامه مذکور در هیچ جای خبر خود اشاره نکرده است که این اطلاعات را از کجا به دست آورده اما به این اشاره کرده که خودروهایی که بین سال های 2008 تا 2013 تولید شده اند ممکن است تحت تأثیر این دستکاری قرار گرفته باشند و از این رو تحقیق و تفحص روی این خودروها متمرکز شده است که بیشتر شامل مدل های پانامارا و 911 است. علاوه بر این تحقیق به روش صحبت با کارکنان و بررسی صدها هزار ایمیل رد و بدل شده بخشی از این تحقیق و تفحص است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها