کد خبر : 49469

عرضه اولیه عمومی استارت آپی که آینده خودران ها به آن بستگی دارد


عرضه اولیه عمومی استارت آپی که آینده خودران ها به آن بستگی دارد

شرکت سازنده حسگر در صنعت خودرو، به ارزش 2.9 میلیارد دلار به شرکت سهامی عام تبدیل می شود.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، استارت آپ لومینار Luminar از طریق ادغام با شرکت گوریس متروپلس وارد بازار بورس می شود و ارزش حاصل از این ادغام 2.9میلیارد دلار خواهد بود.

شرکت گوریس متروپلس 400 میلیون دلار و سایر سرمایه گذاران دیگر 170 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده اند که برخی از مهمترین آنها غول فناوری اطلاعات پیتر ثیل Peter Thiel، نیل وودمن بنیانگدار گوپرو GoPro، و شرکت سرمایه گذاری ولوو و وکتو‌آی کیو، که آخری در شرکت تولید خودروهای الکتریکی نیکولا هم سرمایه گذاری کرده است. به این سرمایه گذاری ها، کل ارزش سهام لومینار به 3.4 میلیارد دلار می رسد.

لومینار سازنده «لیدار» و نرم افزارهای خودرو است، در حقیقت لیدار حسگرهایی است که با استفاده از پرتوهای لیزر،‌ تصاویری دقیق از محیط اطراف خودرو به دست می دهد که برای تولید خودران ها وسیستم های کمک به راننده پیشرفته کاربردهای زیادی پیدا کرده است.

آستین راسل،‌ مدیر عامل لومینار گفت: «آن چه بسیار ارزشمند است سطح قطعیتی است که در فرایند آی پی او [عرضه اولیه عمومی] به دست آمده است.»

شرکت به وجود آمده از تمامی این سرمایه گذاری ها همان نام لومینار را حفظ خواهد کرد و در نزدک با علامت اختصاری LAZR‌ فهرست خواهد شد. این معامله در فصل چهارم سال 2020 بسته خواهد شد.

الکس گوریس مدیر عامل گوریس متروپلس که به هیئت مدیره لومینار خواهد پیوست گفته است: «لومینار فرصتی استثنایی و بسیار نادر است که بتوان در یک شرکت پیشرو در فناوری خودران ها سرمایه گذاری کرد.»

مشاور مالی گوریس، بانک دویچه است،‌ در حالی که مشاور مالی لومینار GCA، LLC‌ و گروه جفریز هستند.

شرکت ولوو که سهام اصلی آن اکنون متعلق به هولدینگ چینی جیلی است نیز با لومینار در ماه مه همین امسال به توافق رسید تا در پلتفرم جدید خودروهای برقی از سال 2022 همکاری کند. ولوو در سال 2018 شروع به خرید سهام لومینار کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها