کد خبر : 49106

انگلستان برنامه ای برای حفظ جگوار لندروور ندارد

انگلستان برنامه ای برای حفظ جگوار لندروور ندارد

حاکمیت در بریتانیا، انگیزه ای برای نجات دو برند جاگوار و لندرور ندارد و حالا این مسئولیت به گردن شرکت های خصوصی افتاده است.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، مذاکرات بین حکومت بریتانیا و مسئولان شرکت های جاگوار-لندرور و تاتا استیل به پایان رسید و دست این خودروسازان در حنا باقی ماند و حالا باید به تأمین مالی شرکت های خصوصی برای عبور از پیچ تند کرونا اتکا کنند. به بیان دیگر با این که دو برند جاگوار و لندرور از برندهای دیرینه انگلیسی به حساب می آیند مشمول حمایت های دولتی انگلستان نمی شوند و دلیل واضح آن هم این است که حالا این دو برند دیگر به انگلیسی ها تعلق ندارد و این را به صراحت اعلام می کنند.

در گزارشی که فایننشال تایمز منشتر کرده، تقاضای تأمین مالی اضطراری جاگوار لندرور مورد موافقت قرار نگرفته چون این برند بریتانیایی متعلق به تاتاموتورز هندوستان، واجد شرایط حمایت مالیات پردازان نیست چون جاگوار لندرور اکنون برند لاکچری خودروسازی هندی تاتا موتورز و تاتا استیل به حساب می آید.

طرحی نجات این دو برند را «پروژه توس» Project Birch‌ گذاشته اند که در ماه مه امسال مطرح شد و متولی آن ریشی سوناک Rishi Sunak وزیر اقتصاد و دارایی بود. این طرح به عنوان «گزینه آخر» و در شرایطی که هیچ چاره ای باقی نمانده برای حفظ کسب و کارهایی مطرح شده که به وضعیت بحرانی رسیده اند.

تاتا استیل که بخشی از گروه تاتا موتورز هندوستان است در بیانیه ای ایمیلی عنوان کرده است که به گفت و گوهای سازنده با حاکمیت در بریتانیا ادامه می دهد و به دنبال راه های جلب حمایت احتمالی خواهد بود.

خزانه داری بریتانیا هم می گوید که خود را متعهد به شرکت های انفرادی نمی داند و اگر طرحی هم به اجرا گذاشته شود سیاستی کلی خواهد بود که جمعی از شرکت ها از آن بهره مند شوند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها