کد خبر : 49056

ترامپ شرکت لاستیک سازی گودیر را تحریم کرد

ترامپ شرکت لاستیک سازی گودیر را تحریم کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواستار تحریم تایر سازی گودیر شد. چون مدیران گودیر اجازه پوشیدن کلاه برای تبلیغ سیاسی را به کارگران خود نمی دهد.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، رئیس جمهور آمریکا کمپانی تولید لاستیک و تایر گودیر را متهم به «کار سیاسی» کرد، چون این شرکت به کارگران خود اجازه پوشیدن کلاهی که روی آن نوشته است “Make America Great Again” به این معنی که «آمریکا را به اعتلا باز گردانید» نمی دهد. و این همان شعاری است که دونالد ترامپ در فعالیت های انتخاباتی خود استفاده کرده بود.

رئیس جمهور جمهوری خواه آمریکا که به دنبال آن است در در دوم هم انتخاب شود، گفته است اگر می توانست تایرهای لیموزین خود را هم عوض می کرد تا اعتراض خود را به آنها نشان دهد. او در پیام توییتری خود نوشت: «تایرهای گودیر نخرید- آنها کلاه های ماگا (مخفف آمریکا را به اعتلا برگردانید) را قدغن کرده اند.» وی همچنین در برنامه صبگاهی بریفینگ هم گفت: «من از گودیر خشنود نیستم چون دارند سیاسی بازی می کنند.» او گفت «خفت بار» است که به کارکنان خود اجازه پوشیدن لباس ها در حمایت آبی پوشان [منظور در حمایت از پلیس آمریکا] با شعار ‘Blue Lives Matter’ را نمی دهند. برعکس به آنها اجازه پوشیدن سایر آرمان ها که برخی از آنها ماهیت مارکسیستی دارد می دهند.

کایلی مک انانی، مشاور مطبوعاتی و سخنگوی ستاد تبلیغاتی ترامپ هم گفته است که به همان اندازه شعار «زندگی سیاهان مهم است» شعار پلیس هم که می گوید «زندگی آبی ها مهم است» اهمیت دارد.

گودیر هم که گردش مالی سال گذشته آن 15 میلیارد دلار بوده، در واکنش به این جنجال گفته است که سیاست بنگاهی این شرکت این نیست که در مسائل سیاسی مداخله کند اما در مقابل تبعیض و فشار هیچ تحملی از خود نشان نخواهد داد. این بنگاه از کارکنان خود خواسته است که از بیان یا حمایت سیاسی در کمپین های تبلیغاتی به شدت پرهیز کنند و خارج از تبعیض نژادی و برابری انسان ها از هر گونه حمایت از نهادها و طرز تفکر ها خودداری کنند.

بعد از پیام توییتری رئیس جمهور آمریکا،‌ ارزش سهام این شرکت ابتدا 6 درصد افت نشان داد. اما به تدریج ارزش سهام به کاهش 2.4 درصد بسنده کرد. گودیر بزرگترین تایرسازی آمریکای شمالی است 24 درصد از خودروهای نو در آمریکا تایرهای این کمپانی را می پوشند.

جو بایدن هم از این فرصت استفاده کرده و گفته  که رقیبش برای شغل هزاران نفر در گودیر اهمیتی قائل نیست و از دست رفتن آن را «زیان به خودی در جنگ» می بیند که از نظر او اجتناب ناپذیر است. بایدن این توییت ترامپ را «یکی دیگر از آن شکایت های کم اهمیت سیاسی» توصیف کرد.

شیرود براون سناتور اوهایو –جایی که مقر اصلی گودیر در آن قرار دارد- هم در انتقاد از ترامپ گفت: : «این که یک رئیس جمهور امریکا یک کمپانی آمریکایی را بایکوت کند، چندش آور مطلق است. جایی که هزاران آمریکایی مشغول به کار هستند.»

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها