کد خبر : 4896

بحران تعطیلی های پیاپی در جنرال‌موتورز

بحران تعطیلی های پیاپی در جنرال‌موتورز

گزارش‌های مربوط به کارخانه‌های «جنرال‌موتورز» حکایت از تعطیل شدن 5 سایت تولیدی این شرکت در آمریکای شمالی و 3 سایت در کشورهای دیگر دارد.

به گزارش خودروتک، جنرال‌موتورز علاوه‌بر تعطیل کردن 8 کارخانه خود در سراسر جهان، حقوق کارگران ساده را 15 درصد و کارکنان رده اجرایی را 25 درصد کاهش خواهد داد.

بر این اساس ماجرای تعطیل شدن کارخانه «اوشوا» در «انتاریو» کانادا درست از آب درآمده است. البته کارگران کانادایی تنها کسانی نیستند که سال آینده بیکار خواهند شد.

در خود آمریکا اخبار نگران‌کننده‌تر است؛ جنرال‌موتورز اعلام کرده است که قصد دارد از سال 2019 تولید خود را در چهار کارخانه متوقف کند. این کارخانه‌ها شامل دو خط «مونتاژ» و دو خط تولید «پیشرانه» می‌شوند.

هر دو کارخانه خودروسازی در ایالات‌متحده که در آستانه تعطیلی هستند، سدان‌های کم‌فروشی مانند «بیوک لاکروز»، «کادیلاک CT6» و شورولت‌های «ایمپالا»، «ولت» و «کروز»، تولید می‌کنند.

علاوه‌براین پنج کارخانه در ایالات‌متحده و کانادا، جنرال‌موتورز اعلام کرده است که تا پایان سال 2019 عملیات دو کارخانه دیگر را در خارج از آمریکای شمالی متوقف خواهد کرد. پیش‌تر نیز اعلام‌شده بود کارخانه «گونسان» در کره جنوبی تعطیل خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود با این تصمیمات تا پایان سال 2020، حدود 6 میلیارد دلار برای شرکت صرفه‌جویی شود.

کاهش حقوق مدیران و کارگران

اقدامات بعدی جنرال‌موتورز برای صرفه‌جویی بیشتر شامل کاهش دستمزد نیروی کار و سازمان‌دهی مجدد کارکنان بخش «توسعه محصول جهانی» شرکت می‌شود. جنرال‌موتورز دستمزد کارگران قراردادی و موقتی را 15 درصد و کارکنان رده اجرایی را 25 درصد کاهش می‌دهد.

«ماری بارا» رئیس و مدیرعامل جنرال‌موتورز گفت: «اقداماتی که امروز انجام می‌دهیم، برای تحول سریع به‌سوی چابک‌سازی و سودآوری شرکت است. این اقدامات به ما این امکان را می‌دهد که برای سرمایه‌گذاری در آینده انعطاف‌پذیر باشیم.»

افزایش منابع برای برقی‌ها و خودران‌ها

به‌طور خاص، خودروساز آمریکایی منابع اختصاص داده‌شده به برنامه‌های خودروی برقی و خودران را دو برابر می‌کند. علاوه‌براین، جنرال‌موتورز فضای بخش توسعه محصول جهانی خود را فشرده‌تر می‌کند و از سوی دیگر با گسترش استفاده از ابزارهای مجازی، زمان و هزینه‌ بخش توسعه را کاهش می‌دهد.

این شرکت انتظار دارد که در اوایل دهه آینده، پنج پلتفرم اصلی بیش از 75 درصد از فروش جهانی شرکت را تشکیل دهد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها