کد خبر : 4887

حمله شدید ترامپ به جنرال موتورز

حمله شدید ترامپ به جنرال موتورز

دونالد ترامپ، با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود به شدت از تعطیلی کارخانه‌های جنرال موتورز و تعدیل هزاران نیروی انسانی شاغل در آنها انتقاد کرد.

به گزارش خودروتک، به نظر می‌رسد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا با انتشار خبر تعطیلی چند کارخانه جنرال موتورز در داخل و خارج از خاک آمریکا و به تبع آن بیکاری هزاران نیروی انسانی و کارگری که در آنها مشغول به‌کار بودند، به شدت عصبانی شده و با انتشار پیامی در صفحه کاربری خود در توییتر، به شدت از این اقدام خودروساز آمریکایی انتقاد کرده است.

دو روز پیش بود که اخباری مبنی بر تعطیلی یکی از کارخانه‌های شرکت جنرال موتورز در اونتاریوی کانادا منتشر شد که علت آن بعدا تمرکز این خودروساز بر روی توسعه خط تولید خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست اعلام شد.

جنرال موتورز که یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروساز مستقر در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود، می‌خواهد خط تولید خودرو و تمامی فعالیت‌های خود را در کارخانه اوشاوا در نزدیکی شهر تورنتو واقع در ایالت اونتاریوی کانادا متوقف کند که این امر بدون شک بر روی مشاغل و افرادی که در این کارخانه مشغول بکار بودند، تاثیرات و تبعات منفی بی‌شماری خواهد گذاشت.

گفته می‌شود که به دنبال تعطیلی کارخانه‌ها، جنرال موتورز ۱۵ درصد از نیروی انسانی خود را از دست خواهد داد و این بدان معناست که بالغ بر ۱۸ هزار نفر از کارکنان این خودروساز بزرگ تعدیل خواهند شد. همچنین مقامات این شرکت در این خصوص خاطرنشان کرده‌اند که با تعدیل نیرو و تعطیلی کارخانه های فعال خود، تا سال ۲۰۲۰ میلادی حدود شش میلیارد دلار در هزینه‌های جنرال موتورز کاهش پیدا خواهد کرد.

حالا ترامپ در توییتی نوشت : ما چندسال پیش جنرال موتورز را از خطر ورشکستگی و بحران‌های اقتصادی و مالی رهانیدیم و حالا این تعطیلی کارخانه و افزایش بیکاری کارگران آمریکایی جواب خوبی‌های ما به آنهاست.

وی در ادامه پیام خود همچنین از حذف اختصاص یارانه، تسهیلات و سوبسیدهای کمکی دولت به جنرال موتورز سخن گفته است که به گفته تحلیلگران و کارشناسان فعال در صنعت خودروسازی، معلوم نیست که ترامپ دقیقا از چه یارانه و تسهیلاتی گفته است.

رویترز نوشت : بر اساس قوانین فدرال، خودروهای الکتریکی و برقی ساخت جنرال موتورز از یک اعتبار مالیاتی هفت هزار و ۵۰۰ دلاری برخوردار هستند که به نظر می‌رسد ترامپ منظورش از تسهیلات همین مساله بوده است اما اینکه بتواند قوانین فدرال را برای یک شرکت تغییر دهد، بحث برانگیز است.

سخنان تند و انتقادات شدید ترامپ روز سه‌شنبه سهام شرکت جنرال موتورز را ۲.۶ درصد کاهش داد و به نظر می‌رسد که در آینده این خودروساز آمریکایی شدیدا تحت فشارهای سیاسی دولت آمریکا قرار بگیرد.

به گفته هوگان گیدلی، سخنگوی کاخ سفید، ترامپ طی یک گفتگوی تلفنی با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در مورد تعطیلی یکی از بزرگترین کارخانه‌های جنرال موتورز در اونتاریوی کانادا سخن گفته‌اند و به نظر می‌رسد همین امر نیز موجب تشدید عصبانیت وی از اقدام این خودروساز شده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها