کد خبر : 48742

کاهش هزینه های تولید باتری خودروی برقی

کاهش هزینه های تولید باتری خودروی برقی

باتری سازی چینی کاتل، در حال ساخت باتری های خودرو بدون استفاده از نیکل و کوبالت است.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، شرکت فناوری آمپرکس معاصر چین معروف به کاتل Contemporary Amperex Technology Co Ltd که تأمین کننده ی باتری برای شرکت خودروسازی تسلا است نوع جدیدی از باتری را طراحی کرده است که در آن از عناصر نیکل و کوبالت استفاده نخواهد شد. این در حالی است که در باتری های امروزی صنعت خودرو، نیکل و کوبالت از عناصر کلیدی تولید باتری خودروهای برقی به حساب می آیند. دو باتری ساز مهم دیگر، پاناسونیک ژاپن و ال جی کِم کره جنوبی هستند که آنها هم تلاش می کنند مصرف کوبالت در باتری های نیکل-کوبالت-آلومینیم NCA‌ و باتری های نیکل-کولات-منگنز NCM را به حداقل برسانند چون قیمت آن بسیار گران است.

ایلان ماسک، رئیس تسلا، ماه گذشته از معدنچیان خواست که نیکل بیشتری تولید کنند و دلیل آن هم این است که یکی از بزرگترین موانع گسترش خودروهای برقی در دنیا هنوز قیمت باتری و دوام آن است.

شرکت کاتل در نینگده Ningde چین مشغول تولید باتری های NCM و تأمین فسفات آهن لیتیوم LFP‌ برای تسلا است. کاتل چین با شرکت تویوتا و هوندای ژاپن هم شراکت دارد و برای فولکس واگن و دایملر (کمپانی مادر مرسدس بنز) آلمان هم باتری تأمین می کند.

شیانگ فنگ از مدیران ارشد کاتل در کنفرانس صنعت خودرو که انجمن سازندگان اتومبیل شانگهای برگزار کرده گفته است نوع جدید باتری به طور کلی با باتری های موجود از نوع NCA‌ و NCM و LFP‌ کاملاً متفاوت است و در آن از فلزات گران قیمت مثل نیکل و کوبالت و منگنز استفاده نشده است. منگ از جزئیات و مواد تشکیل دهنده این باتری و هزینه و نوع باتری اطلاع بیشتری نداد.

کاتل همچنین در حال تکوین و توسعه یک فناوری جدید دیگری است که در آن بدنه ی خودروهای برقی با باتری به صورت یکپارچه خواهند بود و پیمایش خودروها را افزایش خواهد داد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها