کد خبر : 47938

مدیر عامل اخراج شده رنو، مدیر عامل جگوار لندرور شد

مدیر عامل اخراج شده رنو، مدیر عامل جگوار لندرور شد

مدیر عامل اخراج شده گروه خودروسازی رنو-نیسان اکنون سکان هدایت جگوار لندرور را به دست گرفته است.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، برند انگلیسی جگوار لندرور، تییری بلوره، مدیر عامل اخراج شده رنو را به عنوان مدیر عامل بعدی خود انتخاب کرد و به او مأموریت داد این خودروساز بریتانیایی را که به خاطر شیوع کرونا آسیب جدی دیده به سوددهی بازگرداند.

بلوره در ژانویه سال 2019 با دستگیری و اتهام کارلوس قصن هدایت رنو را برعهده گرفته بود اما در تمام مدتی که در رنو سکان دار بود او را نزدیک ترین دوست و همکار کارلوس قصن می دیدند و چون کشمکش رنو و نیسان بر سر قصن کش پیدا کرده بود و نیسان رفتار های بلوره را جانبدارانه و از تحت تأثیر مسائل مربوط به قصن تفسیر می کرد، رنو چاره ای ندید جز آن که همه چیز را تازه و از نو شروع کند. اما تجربه کار کردن در زمانی طولانی در اتحادی به بزرگی رنو و نیسان به قدری ارزشمند هست که به راحتی نتوان آن را کنار گذاشت.

بلوره از 10 سپتامبر (21 شهریور) در پست مدیر عاملی جگوار لندرور قرار خواهد گرفت و به جای رالف سپث Ralf Speth‌ خواهد نشست. اکنون وقت بازنشستگی وی بعد از 10 سال سکان داری رسیده است.

بلوره در بیانیه ای روز سه شنبه ای که گذشت گفت: «باعث افتخار من است که هدایت این شرکت خارق العاده را در دورانی به دست بگیرم که نسل ما بزرگترین امتحان خود را پس می دهد.»

جگوار لندرور ابتدای سال 2020 را به کاهش شدید تقاضا در چین شروع کرد و بعد هم مثل همه خودروسازان با تعطیلی های سراسری ناشی از شیوع ویروس کرونا مواجه شد و بخش مهمی از مشتریان خود را در آمریکای شمالی و اروپا از دست داد.

این شرکت در سال 2019 مجبور به کاهش نیروی انسانی شد به ویژه آن که بعد از رسوایی گازوئیلی فولکس واگن از 2015 به بعد، رغبت مردم نسبت به خودروهای سواری دیزلی روندی بسیار کاهشی داشته است. کاهش نیروی در جگوار لندرور سال 2019 مانع از آن شد که این شرکت به ورطه زیان دهی شدید بیفتد اما با شروع شیوع ویروس کرونا، زیان دهی اجتناب ناپذیر شد و این شرکت زیان پیش از مالیاتش به 422 میلیون پوند انگلیس (معادل 543 میلیون دلار آمریکا) در سال مالی منتهی به 31 مارس 2020 شد.

جگوار لندروور

با این که این کمپانی گام هایی برای کاهش بحران و زیان برداشته، مثل وام 700 میلیون دلاری در چین و کاهش نیروی انسانی بیشتر،‌ اما چون کافی نیست احتمال درخواست کمک و حمایت از دولت بریتانیا در مرحله مذاکره است.

بلوره هدایت شرکتی را برعهده می گیرد که سال مالی 31 مارس 2019 تا 31 مارس 2020، حدود 500 هزار دستگاه خودرو تولید کرده و به فروش رسانده است. و حالا او با چند مأموریت دشوار رو به رو است. سؤال مهم پیش روی او چگونگی اداره و مدیرت برند جگوار است که نسبت به لندرور عملکرد بسیار ضعیف تری داشته است، مسئله مهم و دشوار بعدی بلوره، گذار خودروسازان از خودروهای بنزینی به برقی است که تقریباً همه خودروسازان جدید گرفته اند و هزینه های سرسام آوری برای این دوره گذار متحمل می شوند. و سرآخر مشکل خاصی که به بریتانیا مربوط است و آن آثار خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و احتمال اعمال موانع تجاری و تعرفه هایی است که این خروج باعث می شود.

جگوار لندرور با ب ام و بر سر برقی سازی محصولات همکاری و شراکت دارد.

همان طور که می دانید، زمانی که برند های جگوار و لندرور با ورشکستگی دست و پنجه نرم می کردند،‌ تاتا موتورز هندوستان سهام این خودروسازان بریتانیایی را خریداری کرد و در حال حاضر کمپانی مادر یا صاحب جگوار لندرور، تاتا موتورز هندوستان است و ناتاراجان چاندراسکاران Natarajan Chandrasekaran رئیس هیئت مدیره جگوار لندرور گفته است: «گروه تاتا برای آینده و پتانسیل های جگوار لندرور ارزش بسیار بالایی قائل است. برای همین این کمپانی برای حضور جهانی ما نقش مرکزی را دارد و ما قصد داریم در آینده این حضور را توسعه دهیم. »

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها