کد خبر : 4747

تاکسی و اتوبوس خودران تا 2021 در انگلیس

تاکسی و اتوبوس خودران تا 2021 در انگلیس

دولت بریتانیا به تازگی اعلام کرده که قصد دارد برنامه استفاده از تاکسی‌ها و اتوبوس‌های خودران را از سال 2021 آغاز کند و برای انجام این کار ۳۳ میلیون دلار بودجه در نظر گرفته است.

به گزارش خودروتک، اولین اتوبوس خودران اسکاتلند که می‌تواند تا ۱۰ هزار سفر را در هفته انجام دهد، ۵.۶ میلیون دلار از بودجه را دریافت خواهند نمود. این اتوبوس‌های بدون راننده طوری برنامه ریزی شده‌اند که بتوانند ۴۲ مسافر را در حد فاصل ۱۴ مایل انتقال دهند.

در لندن هم یک شرکت خصوصی تاکسیرانی بودجه قابل مشاهده‌ای را برای توسعه تاکسی‌های بدون راننده که بخشی از برنامه 2021 را شامل می‌شوند دریافت خواهد کرد.

اتوبوس‌های خودران
به نظر می‌رسد این کار واکنشی نسبت به کمپانی اوبر که چندی پیش ماشین‌های بدون راننده خود را در آمریکا تست کرده بود باشد. علاوه بر این موارد، کمپانی جگوار لندرور هم برنامه جدیدی را برای تست خودروهای بدون راننده آغاز کرده است.  جزییات زیادی در مورد این پروژه در دسترس نیست اما این سازنده ماشین، آزمایشات مربوط به پارک‌ کردن نیمه اتوماتیک آغاز کرده است. این تست‌ها همگی بخشی از پروژه رانندگی خودکار در بریتانیا هستند.

حمل و نقل بدون سرنشین در حال تبدیل شدن به یکی از واقعیت‌های جهان مدرن است. اخیرا دانشمندان انگلیسی اولین قطب نمای کوانتومی جهان را ساخته‌اند که می تواند ناوبری فوق العاده دقیق را بدون نیاز به برقراری ارتباط با ماهواره ممکن سازد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها