کد خبر : 47084

خودروی برقی بخرید 1000 دلار بگیرید

خودروی برقی بخرید 1000 دلار بگیرید

در استرالیا اگر صاحب خودروی برقی باشید و در زمان قطعی برق اجازه دهید از باتری خودروی شما استفاده شود، دولت سالانه نزدیک به هزار دلار به شما پول می‌دهد.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجی کالا ، دولت استرالیا اخیرا طرح جدیدی را تصویب کرده که طی آن، به صاحبان خودروهای برقی که برای شارژ وسیله نقلیه خود از شبکه برق ملی استفاده می‌کنند، پول پرداخت می‌شود. در مقابل خودروها به اپراتور اجازه می‌دهند که با ظرفیت کامل کار نند که نتیجه آن کاهش ریسک تولید برق اضافه است.

در این پروژه امکان استفاده از خودروهای الکتریکی به عنوان یک باتری در مواقع اضطراری نیز فراهم می‌شود. به گفته مقامات کمتر از ۱۵ دقیقه از شارژ باتری‌ها استفاده می‌شود و انرژی از خودروهای با شارژر کمتر از ۵ درصد نیز دریافت نخواهد شد.

این پروژه به صورت آزمایشی روی وسایل نقلیه دولتی آزمایش می‌شود، با این حال در آینده مزایایی آن در اختیار تمام شهروندان در اختیار می‌گیرد. تقریبا نیمی از خودروهای جدید در این کشور، برقی هستند. به گفته مقامات، تا پایان سال ۲۰۲۳ به تمام ۱۹ میلیون صاحب خودروهای الکتریکی پول پرداخت می‌شود.

خودروهای برقی

طبق محاسبات مقامات، اگر تمام خودروها در استرالیا برقی باشند و برای شارژ از شبکه برق ملی استفاده کنند، مصرف سالانه انرژی نزدیک به ۶۰ تراوات ساعت افزایش پیدا خواهد کرد که حدود ۳۵ درصد مصرف الکتریسیته در استرالیا است.

محققان همچنین میزان مصرف انرژی خودروهای برقی در صورت شارژ همزمان را نیز محاسبه کرده‌اند. بر اساس اطلاعات، حتی چنین اقدامی نیز نمی‌تواند مانع از استفاده از شبکه برق ملی شود و این کار تنها ۲۵ درصد به بار شبکه اضافه می‌کند، البته افزایش ایستگاه‌های شارژ فوق سریع در بزرگراه‌ها و پارکینگ‌ها این رقم را افزایش خواهد داد.

دولت انتظار دارد که در این طرح صاحبان خودروهای الکتریکی سالانه تا هزار دلار پول دریافت کنند که تقریبا سه برابر هزینه برق خودرویی مانند نیسان لیف در یکسال است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها