کد خبر : 46955

اختلاف شدید در فولکس واگن و تغییر و تحول مدیریتی

اختلاف شدید در فولکس واگن و تغییر و تحول مدیریتی

فولکس واگن هنوز درگیر حل مسئله نرم افزاری است و برای حل این مشکل به تغییر رئیس آن متوسل شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، گروه خودروسازی فولکس واگن برای گذر از خودروهای بنزینی به برقی دست و پنجه نرم می کند و در جدید ترین اقدامش، رئیس توسعه نرم افزاری را تغییر داده است.

به گفته ی روزنامه هندلزبلات، کریستین سنگر، از مدیران سابق ب ام و، که اکنون معاونت نرم افزار گروه فولکس واگن موسوم به car.software.org را هدایت می کند، به خاطر مشکلات نرم افزاری در خودروهای برقی ID.3‌ و گلف8 با مدیران ارشد گروه دچار اختلاف شدید شده است. سنگر جزو شبکه مدیران بیرونی بود که هربرت دییس،‌ مدیر عامل سابق گروه از بیرون گروه خودروسازی فولکس دعوت به همکاری کرده بود و به دلیل تجربه ای که در خودروی برقی i3 ب ام و داشت،‌ معماری جدید پلتفرم های فولکس موسوم به MEB‌ را به وی سپردند. این معماری یکی از نقاط مثبت گروه بعد از رسوایی دیزل گیت در سال 2015 به حساب می آمد.

پست معاونت نرم افزار گروه یکی از مهمترین مشاغل در توسعه نسل جدید خودروهای برقی به حساب می آید و تخصص مورد نیاز اصلا موتورهای درون سوز نیست و تمرکز اصلی حتی روی باتری نیست بلکه بیشترین تمرکز روی فناوری های کامپیوتر،‌ الکترونیک، اینترنت و موبایل است.

فولکس از اظهار نظر در باره گزارش روزنامه آلمانی هندلزبلات خودداری می کند.

زمانی که در رأس گروه فولکس تغییراتی اتفاق می افتد به صورت آبشاری در سایر بخش های گروه هم تأثیر می گذارد. برای مثال اندراس رنشلر که از مدیران قدیمی بنز بود و واحد کامیون های تراتون دعوت شده بود و همچنین استفان سومر،‌مدیر عامل سابق ضد اف ZF گروه خودروسازی فولکس واگن را ترک گفته اند.

این روزنامه آلمانی گفته است که سنگر در حال کناره گیری از پست خود در هیئت مدیره برند فولکس است.  

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها