کد خبر : 46657

شروع ناموفق استاندارد تست خودروهای خودران در آمریکا

شروع ناموفق استاندارد تست خودروهای خودران در آمریکا

وزارت حمل و نقل ایالات متحده از همکاری خودش با ۹ شرکت و ۸ ایالت در زمینه ایجاد پلتفرمی برای شفافیت و تعامل خودروهای خودران به منظور تست ایمن خبر داد. این سیستم، با استفاده از پلتفرمی که توسط وزارت حمل و نقل توسعه داده شده، روش اشتراک اطلاعات شرکت‌ها و ایالت‌ها با یکدیگر را استانداردسازی خواهد کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجی کالا ، این سیستم قرار است تست خودروهای خودران در ایالت‌ها را با شفافیت نشان دهد، اما شاید داوطلبانه بودن آن باعث شود هرگونه تست اشتباهی که در جاده‌های عمومی انجام می‌شود نادیده گرفته شود.

شرکت‌هایی که در زمینه فناوری خودروهای خودران کار می‌کنند و قبلا به این سیستم پیوسته‌اند شامل بیپ، کروز، فیات کرایسلر، لوکال موتورز، ناویا، نورو، تویوتا، اوبر و ویمو هستند.

ایالت‌هایی که به این برنامه پیوسته‌اند شامل کالیفرنیا، فلوریدا، مریلند، میشیگان، اوهایو، پنسیلوانیا، تگزاس و یوتا هستند. ایالت‌های غایب نوادا و آریزونا هستند، جایی که بسیاری از شرکت‌ها فناوری خودروی خودران خود را در آنجا تست می‌کنند.

این سیستم پلتفرمی عمومی است که در آن مردم می‌توانند با استفاده از ابزارهای نقشه‌برداری آنلاین، مکان‌های تست را در سطوح محلی، ایالتی و منطقه‌ای شناسایی کنند. این اطلاعات ممکن است شامل تاریخ، تعداد تست‌ها، تعداد خودروها و مسیرهای در حال رانندگی باشند.

جگوار I-PACE

البته باید توجه داشت که این یک برنامه یک فرآیند داوطلبانه است، بنابراین وزارت حمل و نقل اطمینانی نداده که همه این اطلاعات با عموم مردم به اشتراک گذاشته خواهند شد.

این نکته برای اداره ایمنی بزرگراه و خودروهای خودران قابل قبول نیست. جیمز اوونز معاون اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی گفته می‌خواهد مطمئن شود که حین طراحی محصول و آزمایش فناوری‌های جدید رانندگی خودکار، ایمنی اولویت اصلی شرکت‌ها باشد.

متاسفانه اتکای اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی روی مشارکت داوطلبانه برای رسیدن به این هدف، ممکن است منجر به فاجعه‌های بزرگی شود. طبق گزارشات، حداقل ۸۰ شرکت در حال آزمایش خودروهای خودران خود هستند.

با این وجود، فقط ۲۰ شرکت یعنی یک چهارم از کل شرکت‌های فعال در این حوزه ارزیابی‌های ایمنی را تحت دستورالعمل اختیاری که از چهار سال پیش آغاز شده در اختیار وزارت حمل و نقل آمریکا قرار داده‌اند.

این سیستم جدید، پلتفرمی رسمی ایجاد می‌کند تا شرکت‌ها و دولت‌های محلی، فدرال و ایالتی بتوانند از آن برای اشتراک داده‌ها استفاده کنند. حال باید دید چه نوع اطلاعاتی توسط این پلتفرم به اشتراک گذاشته می‌شوند. به زودی اطلاعات جدیدی در این باره منتشر خواهد شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها