کد خبر : 45903

پایان شوم برای اولین شاسی بلند جنسیس

پایان شوم برای اولین شاسی بلند جنسیس

اولین خودروی شاسی بلند پرتجمل [لاکچری] کره ای جنسیس مدل GV80 به طور رسمی از ماه مارس امسال وارد بازار شد اما حالا تولید آن دچار وقفه شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز،‌ هفته جاری به دلیل نبود قطعات،‌ خط تولید شاسی بلند جی وی 80 خوابیده است. همان طور که می دانید مثل تویوتا که برند لاکچری لکسوس دارد،‌ نیسان،‌ برند اینفینیتی را به خودروهای پر تجمل اختصاص داده،‌ در سیتروئن،‌ دی اس لاکچری به حساب می آید،‌ در خودروسازی هیوندایی کره هم جنسیس برند خودروهای پرتجمل این خودروساز است.

نرسیدن قطعه به خط تولید از عوامل مهم خوابیدن خط تولید است. این توقف فقط مربوط به خودروهای لاکچری هیوندایی نیست، حتی به همین دلیل نرسیدن قطعه،‌ خط تولید هیوندایی پالوسید Palisade نیز به حالت تعلیق درآمده است. بسیاری از قطعه سازان به خاطر شیوع ویروس کرونا مجبور به تعطیلی شده اند و تا مدتی طولانی،‌ اخبار کمبود قطعه و مجموعه  برای صنعت خودرو امری عادی خواهد بود. با این که تعطیلی سراسری در اکثر کارخانه های تولیدی به پایان رسیده،‌ تا بازگشت به حالت عادی،‌ به زمان زیادی نیاز است.

تعلیق تولید جنسیس جی وی 80 و هیوندایی پالوسید از زمانی جدی شد که سه کارگر در خطوط تأمین قطعات جان خود را از دست دادند و باور بر این است که دلیل مرگ آنها ابتلا به بیماری کروناویروس بوده است.

هفته گذشته هم کیا خط تولید خود را به خاطر درگذشت 2 تن از کارگران خود به خاطر ابتلا به کرونا متوقف کرد.

جنسیس جی وی 80 که خودرویی گازوئیل سوز است، پیش از این به خاطر لرزش بیش از حد قوای محرکه هم متوقف شده بود و با این که اخبار این نقص فنی به شکل گسترده ای منتشر شد روی فروش بسیار موفق آن تأثیر نگذاشت.

این خودروساز کره ای تأیید کرده است که در حال حاضر 10 هزار دستگاه سفارش جی وی 80 دریافت کرده است که نشان می دهد تقاضا بسیار بیشتر از عرضه است. به بیان ساده تر،‌ مشتریان این خودرو در بازار آمریکا در تابستان امسال خودروهای خود را دیرتر دریافت خواهند کرد. در بازار آمریکا قیمت جنسیس شاسی بلند از 48,900 شروع می شود. اما اگر مشتری همه آپشن های این خودرو را هنگام خرید تیک بزند،‌ قیمت آن تا 70,000 دلار هم می رسد. جنسیس جی وی 80 به صورت استاندارد –تولید کارخانه- از یک قوای محرکه 2.5 لیتری مجهز به توربوشارژر بهره می برد. این قوای محرکه توان 300 اسب بخار و گشتاور 311 پوند-فوت ایجاد می کند و سیستم انتقال قدرت آن 8سرعته است. برای کسانی که جنسیس قوی تری می خواهند گزینه پرتوان تری هم وجود دارد. قوای محرکه 6 سیلندر با گنجایش موتور 3.5 لیتری با توان 375 اسب بخار و 391 پوند-فوت گشتاور از قیمت 59,150 دلار شروع می شود و با درخواست آپشن های موجود قیمت آن بالاتر می رود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها