کد خبر : 4578

شارژ ارزان خودروها در انگلیس

شارژ ارزان خودروها در انگلیس

شرکت اکتاپوس انرژی که یکی از تامین‌کنندگان انرژی‌های تجدیدپذیر است در نظر دارد تا تعرفه‌هایی را در ارتباط با هزینه‌های زمان‌های متفاوت استفاده از برق در بریتانیا معرفی کند.

به گزارش خودروتک، این نظام تعرفه‌ای به مشتریان اجازه می‌دهد تا ارزان‌ترین زمان را برای شارژ خودروی خود، استفاده از ماشین لباس‌شویی یا هر فعالیت پر مصرف دیگری را انتخاب کنند.

قیمت شناور عرضه انرژی از سوی این شرکت، به کمتر شدن هزینه مصرف‌کنندگان و کاهش تقاضا در ساعات اوج مصرف برق کمک می‌کند.

از ماه مارس، وسیله‌ای با نام تجاری «اجایل» که هر نیم‌ساعت قیمت‌ برق را بررسی می‌کند در خودروی ۱۵۰ مشتری در حال آزمایش است. بر اساس گزارشی که شرکت اکتاپوس منتشر ساخته، با استفاده از این وسیله، رانندگان خودروهای برقی توانسته‌اند شارژ خودرو در ساعات شلوغ مصرف را تا ۴۷ درصد کاهش دهند.

یک مصرف‌کننده نوعی می‌تواند سالانه ۱۸۸ پوند یا ۲۴۳ دلار در هزینه انرژی صرفه‌جویی کند.

نظام تعرفه‌ای‌ جدید می‌تواند با تمرکززدایی از تقاضا از طریق ایجاد شبکه هوشمند انرژی، هزینه چند میلیارد پوندی لازم برای به‌ روز کردن شبکه انرژی مسن بریتانیا را کاهش دهد. شرکت اکتاپوس روی تاثیر این تعرفه‌ بر بازار خودروهای برقی نیز تاکید می‌کند.

گِرگ جکسون، مدیر اجرایی شرکت اکتاپوس گفت : زیرساخت‌های انرژی کنونی جوابگوی نیاز‌ها نیستند.

در دنیای انرژی نگرانی و بحث مبسوطی در این باره وجود دارد که با افزایش خودروهای برقی، شبکه توزیع برق هر چه بیشتر از تامین تقاضا ناتوان ‌شود.

یکی از مسائل ناشناخته درباره خودروهای برقی، میزان تاثیر شارژکردن آنها بر مصرف برق است. اگر مردم درست زمانی که از سر کار به خانه بازمی‌گردند یعنی همان زمانی که مصرف برق در بالاترین حد خود قرار دارد، خودروی خود را به شارژ بزنند، شبکه توزیع برق ممکن است با مشکل مواجه شود.

نظام تعرفه‌ای که بر اساس هزینه زمان‌های متفاوت استفاده از برق ایجاد شده اجازه می‌دهد تا با شارژ خودرو در زمان‌هایی غیر از اوج مصرف، هزینه‌ پر کردن باتری اتومبیل‌های الکترونیک کاهش یابد.

حرکت بریتانیا به سمت استفاده از خودروهای الکترونیک می‌تواند به عاملی برای تشویق مصرف‌کنندگان به یادگیری بیشتر درباره بازار انرژی و یافتن ارزان‌ترین راه ممکن برای تامین برق لازم برای خودروها بدل شود.

سیاست‌گذاران و صنعت انرژی امیدوارند تا مصرف‌کنندگان مطلع‌تر در بازار انرژی به فکر استفاده از خانه‌های هوشمند، وسایل زندگی کم‌مصرف و خودروهای برقی بیافتند.

تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱۱ میلیون خودرو برقی در بریتانیا تردد خواهد کردبر اساس این برآورد، تا سال ۲۰۴۰ این رقم به ۳۶ میلیون خودرو خواهد رسید.

جکسون ادامه داد: ما هر کاری از دستمان برآید باید برای تسریع روند کاهش کربن انجام دهیم. واقعیت این است که ما به شبکه توزیع برق هوشمندی احتیاج داریم که بتواند با توزیع متناسب بار مصرف، شارژ سریع خودروهای برقی را ممکن سازد.

منبع: آینده نگاری

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها