کد خبر : 45349

بحرانی جهانی به اسم رشد انفجاری ایستگاه شارژ خودروهای برقی

بحرانی جهانی به اسم رشد انفجاری ایستگاه شارژ خودروهای برقی

تعداد نقاط قابل دسترسی برای شارژ خودروهای برقی در سال 2019، بوم، 60 درصد افزایش یافت که رشد انفجار گونه آن از فروش خود خودروهای برقی هم پیشی گرفته است.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، آژانس انرژی بین المللی International Energy Agency (IEA)  در گزارش سالانه چشم انداز خودروهای برقی جهانی خبر داد که جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در سطح جهان به رقم 862,118 رسیده است و 60 درصد آن در بزرگترین بازار خودروهای برقی جهان یعنی در چین گسترش یافته است.

شارژرهای سریع 31  درصد کل شارژرهای نصب شده در جایگاه ها را به خود اختصاص داده اند. بر اساس تعریف آژانس انرژی بین المللی جایگاه های شارژی که فقط تا 22 کیلووات شارژ می کنند شارژرهای سریع به حساب نمی آیند و برای آن که باتری خودرو را شارژ کنند به ساعت ها وقت نیاز دارند. در عوض شارژرهای سریع مثل سوپرشارژر تسلا، چند دقیقه بیشتر برای شارژ کردن خودرو به وقت احتیاج ندارد.

در این گزارش آمده است: «چین همچنان پیشتاز در دسترسی همگانی به جایگاه شارژ خودروهای برقی است به ویژه در جایگاه های شارژ سریع،‌ مخصوصاً آن که در کشور پرجمعیت و شهرهای پررفت و آمد چین و منازل کوچک و کم جا که در پارکینگ فضای کافی و مناسب ندارند،‌ وجود چنین جایگاه های عمومی بسیار مناسب است.» اگر علاقه به جزئیات اطلاعات این گزارش دارید گراف های بسیار خوبی ارائه شده که در این آدرس می توانید ببینید.

شارژ خودرو برقی

این افزایش جایگاه شارژ خودروهای برقی بازتابی از تلاش های ایجاد زیرساخت های حیاتی و مبرم برای افزایش انفجارگونه فروش خودروهای برقی است،‌ این در حالی است که نسبت به خودروهای بنزینی،‌ همین حالا خودروهای برقی فقط یک درصد کل را تشکیل می دهند.

برای مردم راحت تر است که خودروهای خود را شب هنگام موقع استراحت به شارژر وصل کنند و برای همین بهترین محل برای شارژ خودرو منزل و پارکینگ محل کار است اما مردم که نباید در بین راه بمانند و برای همین باید به فواصل معقول مانند پمپ بنزین جایگاه های شارژ خودرو در سرتاسر کشور ایجاد شود که مردم دچار اضطراب و استرس بی جا نشوند.

آلمان در بسته حمایتی و تشویقی اقتصادی خود بعد از شیوع ویروس کرونا، بخشی را به مبلغ 500 میلیون یورو (563 میلیون دلار) به حمایت از گسترش جایگاه های شارژ خودروهای برقی اختصاص داده است. در حال حاضر تعداد نقاط خصوصی که در آن می توان خودرو را شارژ کرد در سراسر دنیا به 6.5 میلیون نقطه رسیده است.

توماس دایبر، بنیانگذار شرکت مشاوره ای کازمیک کت،‌ که در حوزه حمل و نقل الکترونیکی e-mobility مشاوره می دهد، می گوید: «من این حرکت را نوعی گام برداشتن ارگانیک می بینم که در سمت و سوی صحیحی در حرکت است، بعید است که انقلابی به وجود آورد که عده ای در آن برنده و عده ای بازنده باشند.»

علاوه بر شرکت خودروسازی تسلا،‌ شرکت های دیگری هم در حال تلاش برای گسترش جایگاه های شارژ خودرو هستند مثل گروه انگلیسی-هلندی شل، فرانسوی انجی، آلمانی ایی.آن E.ON، فولکس واگن و شارژپوینت که سهامداران آن مرسدس بنز، ب ام و و زیمنس هستند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها