کد خبر : 45146

سانگ یانگ روی دست ماهیندرا باد کرد!

سانگ یانگ روی دست ماهیندرا باد کرد!

ماهیندارای هندوستان این روزها آب خوش از گلویش پایین نمی رود، آن از حکم کمیسیون تجارت بین المللی که این شرکت را متهم به نقص حقوق مالکیت جیپ کرد، و این که حالا این خودروساز تصمیم به واگذاری کنترل در سانگ یانگ کره گرفته است.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، ماهیندرا و ماهیندرا برنامه ریزی کرده است که کنترل بخش خودروسازی سانگ یانگ کره را واگذار کند چون، این بخش دیگر قادر نیست روی پای خود بایستد. حالا که شیوع جهانی ویروس هم باعث شده اکثر مشاغل زیان ده شوند.

پان گوئنکا مدیر عامل ماهیندرا و ماهیندرا در مصاحبه با رویترز گفته است که « سانگ یانگ نیاز به یک سرمایه گذار جدید دارد، ما در حال گفت و گو و مذاکره با آن شرکت هستیم تا یک سرمایه گذار را برای آن محکم و قطعی کنیم.»

ماهیندرا در گزارش قبلی خود 19.55 میلیارد روپیه (معادل 258 میلیون دلار آمریکا) زیان خالص نشان داد در حالی که سال قبل از آن هنوز سود ده بود. همین زیان هنگفت، باعث شده است ماهیندرا در سرمایه گذاری ها و واحدهای بین المللی خود تجدید نظر کند.

ماهیندار در حال حاضر 75 درصد از سهام سانگ یانگ را در اختیار دارد، در سال 2010 ماهیندرا با خرید سهام این شرکت، آن را از ورشکستگی قطعه نجات داد اما در این یک دهه نتوانست آن را سرپا نگه دارد و به سوددهی برساند. از ماه آوریل که شیوع کرونا، تلخی خود را به کام مشاغل رساند، ماهیندرا هم اعلام کرد که دیگر در سانگ یانگ به سرمایه گذاری بیشتر ادامه نخواهد داد.

آنیش شاه، قائم مقام مدیر عامل ماهیندرا هم در این رابطه گفته است: «اگر سرمایه گذار جدیدی علاقه نشان دهد، ما از رویکردهای مختلف از جمله فروش سهام مان در سانگ یانگ استقبال می کنیم.»

حالا اولویت ماهیندارا کاهش هزینه از راه های مختلف از جمله تجدید ساختار کمپانی است تا از این گردنه سخت ویروس کرونا به سلامت عبور کند. برای این کار در 12 ماه آینده، ماهیندارا همه بخش های زیان ده خود را به طور دقیق بررسی کرده و آن ها را تعیین تکلیف خواهد کرد.

ماهیندرا سال گذشته هم با شرکت فورد آمریکا وارد یک سرمایه گذاری مشترک [جوینت ونچر] شده بود، اما پاندمی کرونا، کامل شدن مراحل این سرمایه گذاری مشترک را به تأخیر انداخت اما هنوز اتحاد آن ها پابرجا است، مگر آن که در آینده خلاف آن اتفاق بیفتد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها