کد خبر : 45013

افزایش محبوبیت خودروهای برقی در کشور سوپراسپرت ها

افزایش محبوبیت خودروهای برقی در کشور سوپراسپرت ها

میزان فروش خودروهای تمام برقی در بازار ایتالیا در مه ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۵۵ درصد رشد و افزایش یافته است.

به گزارش خودروتک به نقل از خبرگزاری اقتصادی ایران، در سال‌های اخیر استقبال شهروندان در کشورهای مختلف جهان از جمله اروپا از خودروهای برقی پاک و دوستدار محیط زیست رشد قابل توجهی داشته است و از طرفی دیگر بسیاری از خودروسازان نیز با توسعه، تولید و عرضه محصولات جدید و مجهز سعی داشتند که نظر و توجه خیل عظیمی از مدعیان بازارهای جهانی خود را به سمت و سوی خود جلب کنند.

همچنین با تلاش دولت و خودروسازان، بسیاری از مشتریان و شهروندان در کشورهای اروپایی به سمت خریداری و استفاده از خودروهای تمام الکتریکی هیبریدی و پلاگین هیبریدی سوق داده شده‌اند به گونه‌ای که رشد بازار فروش خودروهای برقی نسبت به سال‌های قبل روندی صعودی را تجربه کرده است.

بر اساس گزارش که در وبسایت cleantechina آمده است خودروهای پلاگین هیبریدی بیشترین میزان رشد را در بازار ایتالیا تجربه کرده به گونه ای که میزان فروش این محصولات در ماه مه سال جاری میلادی یک هزار و ۱۷۶ دستگاه بوده و نسبت به ۴۸۰ دستگاه خودروی پلاگین هیبریدی فروخته شده در مدت مشابه سال گذشته ۱۴۵ درصد رشد و افزایش یافته است. سهم خودروهای پلاگین هیبریدی از بازار فروش خودرو در ایتالیا ۱.۲ در ثبت و گزارش شده است.

همچنین میزان فروش خودروهای تمام الکتریکی نیز با اختصاص سهمیه ۱.۸ درصدی از بازار این کشور اروپایی، یک هزار و ۸۱۶ دستگاه خودرو بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که معادل یک هزار و ۱۷۲ دستگاه بوده، ۵۴.۹ درصد رشد پیدا کرده است.

طبق نموداری که در این وبسایت منتشر شده است، ۱۰ خودروی تمام الکتریکی برتر و محبوب فروخته شده در بازار ایتالیا در ماه مه ۲۰۲۰ به شرح زیر است:

  1. رنو زوئی (Renault Zoe): ۵۲۹ دستگاه
  2. اسمارت فورتو (Smart Fortwo): ۳۸۰ دستگاه
  3. فولکس واگن ای آپ (Volkswagen e-Up): ۲۹۹ دستگاه
  4. اپل کورسا برقی (Opel Corsa EV): ۱۰۷ دستگاه
  5. پژو ۲۰۸ برقی (Peugeot e-۲۰۸): ۱۰۲ دستگاه
  6. نیسان لیف (Nissan Leaf): ۶۸ دستگاه
  7. تسلا مدل ۳ (Tesla Model ۳): ۵۳ دستگاه
  8. هیوندای کونا برقی (Hyundai Kona EV): ۵۱ دستگاه
  9. مینی کوپر اس ای(Mini Cooper SE) : ۵۰ دستگاه
  10. اسمارت فورفور (Smart Forfour) : ۴۵ دستگاه

بر اساس اطلاعاتی که در نمودار بالا ذکر شده است می‌توان دریافت که خودروی فرانسوی رنو زوئی توانسته با فروش ۵۲۹ دستگاه در ماه گذشته میلادی بیشترین میزان فروش در میان رقبای خود را در بازار ایتالیا یا به خود اختصاص دهد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها