کد خبر : 44960

بنتلی پس از 61 سال موتور V8 معروف خود را از رده خارج کرد

بنتلی پس از 61 سال موتور V8 معروف خود را از رده خارج کرد

در طول شش دهه گذشته مهندسان این خودروساز انگلیسی بازنگری‌هایی را در بخش‌های مختلف موتور انجام داده‌اند تا خروجی و راندمان آن ارتقا پیدا کند.

به گزارش خودروتک به نقل از زومیت ، کمپانی بنتلی پس از 61 سال، بالاخره به تولید موتور 6.75 لیتری V8 سری L پایان داد.

این موتور که عمر آن از نسل‌های متعدد برخی خودروها بیشتر است، بیش از شش دهه بود که در کارخانه بنتلی واقع در کرو (Crewe) انگلستان ساخته می‌شد.

آنطور که اعلام شده، شرکت بنتلی در مجموع 36 هزار موتور سری L تولید کرده است.

در طول شش دهه گذشته مهندسان این خودروساز انگلیسی بازنگری‌هایی را در بخش‌های مختلف موتور انجام داده‌اند تا خروجی و راندمان آن ارتقا پیدا کند. البته با وجود بازنگری‌ها، فاصله سیلندرها و پیکربندی کلی موتور بدون تغییر باقی مانده بود.

موتور سری L در سال 1959 متولد شد. این موتور با هدف جایگزینی موتور 6 سیلندر خطی و ارتقای عملکرد محصولات بنتلی در آن دوران، توسعه یافته بود. بنتلی S2 اولین مدلی بود که موتور سری L برای تامین نیروی آن به کار گرفته شد. این موتور 180 اسب بخار قدرت در اختیار S2 می‌گذاشت که در آن زمان رقم بسیار خوبی به شمار می‌رفت.

با توسعه مداوم و معرفی تکنولوژی‌های جدیدی مثل توربوشارژر، بنتلی به مرور توانست اسب بخار بیشتری از موتور سری L استخراج کند؛ طوری که این موتور هنگام بازنشستگی توانایی تولید 530 اسب بخار قدرت و 1100 نیوتن متر گشتاور را دارا بود. بد نیست بدانید مدل فوق لوکس و اشرافی مولسان نیروی خود را از موتور سری L دریافت می‌کند. این موتور در حال حاضر تا 99 درصد آلایندگی کمتری نسبت به نسخه تولید شده در سال 1959 دارد.

به گفته بنتلی آخرین نمونه‌های تولیدی از موتور سری L در زیر کاپوت 30 نسخه اختصاصی از مولسان که توسط بخش مولینر (Mulliner) سفارشی‌سازی می‌شوند، نصب خواهند شد. پس از پایان این پروژه برند لوکس‌ساز انگلیسی به سراغ پرچمدار جدید خود یعنی سدان مجلل فلایینگ اسپر (Flying Spur) خواهد رفت.

خودروساز انگلیسی از این به بعد محصولات خود را با موتورهای 6 لیتری W12، چهار لیتری V8 و پیشرانه هیبریدی مجهز به موتور V6 تولید خواهد کرد. با توجه به برنامه گروه فولکس واگن (مالک بنتلی) برای عرضه مدل‌های تمام الکتریکی، در آینده نه چندان دور، بنتلی هم به جمع تولیدکنندگان خودروهای کاملا برقی خواهد پیوست.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها