کد خبر : 44450

قمار بزرگ فولکس واگن در دنیای خودروهای برقی

قمار بزرگ فولکس واگن در دنیای خودروهای برقی

فولکس‌واگن برای افزایش ظرفیت ساخت ماشین‌های الکتریکی در چین دو میلیارد یورو (دو میلیارد و 200 میلیون دلار) سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از ایران جیب ،  کارخانه آلمانی با نیمی از این پول سهم خود از کارخانه‌ای مشترک با شرکت چینی جک‌موتورز را به ۷۵ درصد افزایش داده و با نیمی دیگر ۲۶ درصد از سهام یک کارخانه باتری‌سازی را خواهد خرید.

فولکس‌واگن یکی از معدود خودروسازان خارجی است که اکثر سهام یک کارخانه را در چین در اختیار خواهد داشت. قرار است شرکت مشترک فولکس‌واگن و جک، تا سال ۲۰۲۵ پنج مدل جدید الکتریکی به بازار عرضه کند.

کارخانه آلمانی می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ یک میلیون و ۵۰۰ هزار ماشین الکتریکی در چین بفروشد. این هدف بخشی از برنامه بزرگ‌تر شرکت برای تبدیل شدن به یک خودروساز الکتریکی است.

سرمایه‌گذاری فولکس‌واگن در حالی انجام می‌شود که رشد فروش در بزرگ‌ترین بازار خودروهای الکتریکی جهان متوقف شده است. با اینکه چین پس از دو ماه تعطیلی به خاطر ویروس کرونا به حالت عادی برگشته است، اما فروش ماشین‌های الکتریکی در ماه گذشته، ۲۵ درصد کمتر از پارسال بود.

همچنین با افزایش حضور تسلا در بازار و آمدن رقیبانی داخلی مانند نئو و شیائوپنگ، رقابت در بازار خودروهای الکتریکی سخت‌تر شده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها