کد خبر : 44348

تولید تنها 197 دستگاه خودرو در انگلستان

تولید تنها 197 دستگاه خودرو در انگلستان

بر اساس اعلام انجمن تولید کنندگان و معامله‌گران خودرو در بریتانیا، درپی تعطیلی‌های ناشی از شیوع کرونا فقط ۱۹۷ خودرو در ماه آوریل در انگلیس تولید شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم، براساس اعلام انجمن تولید کنندگان و معامله گران خودرو در بریتانیا، امسال تولید خودرو در این کشور احتمالاً به پایین‌ترین سطح در دهه‌های اخیر برسد.

به گفته این انجمن، فقط 197 خودرو در ماه آوریل در انگلیس تولید شده است که در مقایسه با 71 هزار خودرویی که در همین ماه در سال 2019 ساخته شده است رقم بسیار پایینی را نشان می‌دهد. تولید خودرو در این کشور از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون بیش از یک چهارم کاهش یافته است.

تاکنون تنها برخی از کارخانه‌های خودروسازی در انگلیس بازگشایی شده است. بزرگترین مجموعه اتومبیل‌سازی در این کشور یعنی کارخانه ساندرلند نیسان قرار نیست تولید را تا ماه آینده از سر بگیرد.

مایک هاوز، رئیس اجرایی انجمن تولید کنندگان و معامله گران خودرو گفت: دولت باید با ما همکاری کند تا بهبود این بخش قوی اقتصاد را تسریع کرده و سرمایه‌گذاری را افزایش دهد تا از مشاغل حفاظت شود.

طبق پیش بینی انجام شده توسط موسسه تحلیل خودرو، تولید سالانه این محصول در انگلستان ممکن است تقریباً تا 870 هزار خودرو کاهش یابد یعنی خیلی کمتر از حدود یک میلیون خودورویی که در طول بحران مالی سال 2009 تولید شد.

پیش از آن، آخرین کاهش تولید مربوط به اوایل دهه 1980 می‌شود که این رقم به زیر یک میلیون سقوط کرد.

براساس پیش بینی ها، اقتصاد انگلیس امسال ممکن است 13 درصد کوچک شود و وارد عمیق‌ترین رکود خود در سه قرن اخیر شود و دو میلیون نفر نیز شغل خود را از دست بدهند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها