کد خبر : 44118

فولکس واگن به دلیل انتشار آگهی نژادپرستانه عذرخواهی کرد

 فولکس واگن به دلیل انتشار آگهی نژادپرستانه عذرخواهی کرد

در پی انتشار آگهی تبلیغاتی نژادپرستانه خودروی فولکس‌واگن گلف Mk8 جدید در اینستاگرام و واکنش منفی کاربران فضای مجازی به آن، خودروساز آلمانی به دلیل انتشار این ویدئو عذرخواهی کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از زومیت ، انتشار آگهی تبلیغاتی مدل جدید خودروی گلف در صفحه رسمی اینستاگرام شرکت خودروسازی فولکس‌واگن با واکنش‌های گسترده‌‌ای در فضای مجازی مواجه شده است.

مدیران فولکس‌واگن هم به دلیل واکنش منفی کاربران، آن را برداشتند و اعلام کردند که موضوع ساخته شدن و انتشار این آگهی توهین‌آمیز و نژادپرستانه را بررسی می‌کنند.

خودروساز بزرگ آلمانی که پس از رسوایی دیزل‌گیت و تقلب در آزمایش آلایندگی خودروهای دیزلی، طی پنج سال گذشته با مشکلات زیادی سروکار داشته است، این بار متحمل دومین ضربه بزرگ بر اعتبار خود می‌شود. مدیران ارشد فولکس‌واگن در واکنش به انتشار این آگهی نژادپرستانه گفته‌اند که هرگز نژادپرستی را تاب نمی‌آورند و با تمام گونه‌های آن برخورد می‌کنند.

volkswagen / فولکس واگن

در آگهی مرموز فولکس‌واگن گلف Mk8 جدید، دست شهروند زن سفیدپوستی از گوشه‌ی تصویر بیرون می‌آید و رهگذر سیاه‌پوستی را از مقابل خودرو زرد و پرزرق‌وبرق گلف در حاشیه‌ی خیابان کنار می‌زند. سپس مرد سیاه‌پوست درون کافه‌ای به‌نام «Petit Colon» پرتاب می‌شود که باز هم نام آن مفهوم استعماری دارد.

تلویزیون آلمان در تحلیل محتوای این آگهی مدعی شد که دست سفید می‌تواند نشانه‌ی قدرت‌نمایی سفیدپوستان باشد و واژه‌هایی هم که در ادامه روی صفحه نقش می‌بندد، در آلمان تعبیر نژادپرستانه دارد. یورگن اشتکمن، مسئول فروش و بازاریابی و الکه هیتمولر، مدیر بخش‌ مدیریت منابع فولکس‌واگن از انتشار این آگهی نژادپرستانه و موهن عذرخواهی کردند.

مدیران فولکس‌واگن ضمن عذرخواهی از مردم در شبکه‌های اجتماعی لینکدین و توئیتر نوشتند:

ما عصبانیت مردم را به دلیل این موضوع درک می‌کنیم؛ زیرا ما هم وحشت‌زده شده‌ایم. این ویدئو توهین به تمام دستاوردهای جنبش حقوق مدنی و هر شخص نجیب و محترمی است. ما در گروه خودروسازی فولکس‌واگن از ریشه‌های تاریخی و گناه شرکتمان در دوران رژیم نازی آگاه هستیم. به همین دلیل است که قاطعانه با تمام شکل‌های نفرت، تهمت و پروپاگاندا و تبعیض مخالفیم.

فولکس‌واگن به دستور آدولف هیتلر، رهبر حزب نازی برای تولید «خودروی مردم» راه‌اندازی شد و در سال‌های ابتدایی تشکیل خود، خودروهای ارتش آلمان نازی را هم تولید می‌کرد. در آن دوران، فولکس‌واگن از کارگران اجباری برای ساخت محصولاتش استفاده کرد تا بتواند به ارتش آلمان نازی در جنگ کمک کند. 

سخنگوی فولکس‌واگن اعلام کرد که معمولاً نمایندگی‌ها کار تولید کمپین‌های تبلیغاتی را انجام می‌دهند و جست‌وجو برای یافتن عوامل اشتباه در تولید این آگهی نژادپرستانه آغاز شده است و نتایج به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها