کد خبر : 4401

فولکس واگن آینده را ترسیم می کند

فولکس واگن آینده را ترسیم می کند

خبرها حاکی از آن است که گروه فولکس در نظر دارد تا سال 2023 چیزی معادل 50 میلیارد و 200 میلیون دلار (44 میلیارد دلار) در حوزه خودروهای برقی، سرویس‌های هوشمند حمل و نقل، دیجیتالی کردن و البته محصولات خودران سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش خودروتک، افزایش حجم تولید، توسعه خودروهای برقی و کاهش هزینه‌های تولید از مهمترین برنامه‌های فولکس‌واگن برای آینده است.

البته فارغ از این حجم سرمایه‌گذاری، فولکس برنامه دارد تا سال 2025 حجم کلیه تولیدات خود اعم از برند فولکس و شرکت‌های زیرمجموعه را تا 30 درصد افزایش دهد. ‌شرکت می‌گوید این اقدام موجب هزینه‌های سرمایه‌ای در زیرمجموعه‌ها به میزان 6 درصد تا سال 2020 خواهد شد.

حجم سرمایه‌گذاری 44 میلیارد یورویی، یعنی 10 میلیارد یورو (11.4 میلیارد دلار) بیشتر از آنچه شرکت در سال گذشته برنامه‌ریزی کرده بود. این هزینه‌ها حدود یک‌سوم از بودجه پنج ساله فولکس‌واگن در زمینه کالاهای سرمایه‌ای مانند ساختمان‌ها و کارخانه‌ها را در بر می‌گیرد. با وجود این افزایش‌ها، بزرگ‌ترین خودروساز دنیا در نظر دارد میزان هزینه‌کردهای خود را تا سال 2020 به میزان 6 درصد دیگر کاهش دهد. برای رسیدن به این هدف فولکس مجبور است که هزینه‌های جاری نزدیک به 120 کارخانه جهانی خود را تا مرز 6.4 درصد کاهش دهد.

فولکس‌واگن اکنون به شدت سرگرم عرضه خودروهای برقی سطح بالا از سوی پورشه و آئودی است که طبق پیش‌بینی‌ها باید سال آینده میلادی به دست مشتریان جهانی خود برسد. این در حالی است که شرکت برای بازار خودروهای مقرون به صرفه خود حساب ویژه‌ای روی گروه برقی‌های تازه‌وارد موسوم به I.D.‌ باز کرده است.


منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها