کد خبر : 43975

اخراج گسترده کارگران جنرال موتورز با بهانه عجیب

اخراج گسترده کارگران جنرال موتورز با بهانه عجیب

مری بارا، مدیر عامل جنرال موتورز، اخراج نیروی انسانی در بخش خودران را «از سر تدبیر» توصیف کرده است.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، با این که مدیر عامل جنرال موتورز، خودران ها را «فرصتی عظیم» در خودرو و  حمل و نقل انسان می داند، تعدیل نیرو در این بخش را در سخنرانی روز جمعه خود دوراندیشانه وصف کرده است.

مری بارا، در کنفرانس سرمایه گذاران روز جمعه گفت: «ما در سفرهای انسان، فرصت عظیمی می بینیم، همین فرصت عظیم در بخش رساندن بسته ها به مشتریان وجود دارد. ما ستیزه جویانه و رقابت جویانه روی هر دو فرصت کار خواهیم کرد.»

140 نفر از نیروی انسانی در تولید خودروهای کروز Cruise یعنی حدود 8 درصد تعدیل می شوند. بهانه هم شیوع کرونا است که سرمایه های شرکت را خشکانده و اولین جایی که جنرال موتورز برای کاهش هزینه به سراغ آن رفته طرح های آینده گرا و بخش هایی است که بازگشت سرمایه در آن به زمان زیادی نیاز دارد.

مری بارا در حین سخنرانی برای بانک آمریکا با تأکید گفت که «تعهد ما نسبت به کروز، خدشه ناپذیر است. اما فکر می کنم کاری که انجام شده از سر دوراندیشی و تدبیر است. جایی که فشردگی صورت گرفته بخش های غیرفنی است و قصد این بود که تمرکز روی توسعه و تکوین فناوری خودران باشد.»

البته در همان روز جمعه، معاون مالی جنرال موتورز گفته بود که فروش خودروساز اول ایالات متحده روند مثبت پیدا کرده و در حال بازگشت به وضع عادی بعد از پاندمی ویروس کرونا است.

دیویا سوریادوارا Dhivya Suryadevara معاون مالی جنرال موتورز در وبکست برای سرمایه گذاران گولدمان ساکس گفت: «هنوز در روزهای ابتدایی بازگشت به وضعیت عادی هستیم اما به اطمینان می توان گفت که علائم مثبتی در همین دو هفته اول ماه مه در بخش فروش می بینیم.»

فروش خودرو در سطح جهانی از جمله در ایالات متحده صدمه جدی از ویروس COVID-19 به دلیل تعطیلی سرتاسری نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش خودروسازی دید. اما به تدریج بازارهای جهانی در حال بازگشایی و بازگشت به حالت عادی هستند. جنرال موتورز هم از هفته آینده اکثر عملیات خود را از سر خواهد گرفت.

جنرال موتورز روزانه فروش خودرو را رصد می کند و با نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش خود به شکل مستقیم در تماس است. این رصدها نشان میدهد که در گرایش ها مردم تغییراتی ایجاد شده و برای مثال سهم وانت ها در تقاضای مردم بالا رفته است.

حالا که خیلی از خودروسازان از روز دوشنبه همین هفته با کار باز می گردند، نگرانی از این بابت وجود دارد که تأخیر در مکزیک می تواند کارخانه های آمریکا را به تعطیلی دوباره بکشاند و این بار دیگر دلیل آن ویروس نیست بلکه نرسیدن قطعه به خط تولید است.

معاون مالی جنرال موتورز می گوید: «سیستم بین آمریکا، کانادا و مکزیک، در هم تنیده است و جنرال موتورز درحال تماس با حکومت ها و سرمایه گذاران است که اطمینان را برای بازگشت به کار و شروع دوباره ایجاد کند در عین حال شروع مجدد باید با حفظ و انجام پروتکل های سلامت و ایمنی انجام شود.»

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها