کد خبر : 43897

فراخوان مدل‌های قدیمی هیوندای سانتافه و هیوندای النترا به دلیل احتمال آتش‌سوزی

فراخوان مدل‌های قدیمی هیوندای سانتافه و هیوندای النترا به دلیل احتمال آتش‌سوزی

بر اساس توضیحاتی که یکی از سازمان‌های نظارتی استرالیا منتشر کرده، نقص موجود مربوط به مراحل ساخت بوده و با یک برد کنترل کننده الکترونیکی در ماژول ABS مرتبط است.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجیاتو ، شاخه هیوندای در استرالیا برای حدود 100 هزار دستگاه از محصولات این کمپانی فراخوان صادر کرد.

علت این فراخوان احتمال آتش گرفتن خودرو به خاطر ایجاد اتصال کوتاه عنوان شده است.

با توجه به اینکه این اتفاق حتی در صورت خاموش بودن موتور ممکن است رخ بدهد، مالکین مدل‌های مشمول باید فراخوان هیوندای را جدی بگیرند.

لیست و تعداد دقیق مدل‌های مشمول عبارتند از:

  • 9,393 دستگاه سانتافه ساخته شده بین 16 مارس 2005 الی 22 سپتامبر 2009
  • 18,734 دستگاه النترای ساخته شده بین 17 آگوست 2005 الی 14 می 2011
  • 68,765 دستگاه i30 ساخته شده بین 7 نوامبر 2006 الی 14 دسامبر 2010

بر اساس توضیحاتی که یکی از سازمان‌های نظارتی استرالیا منتشر کرده، نقص موجود مربوط به مراحل ساخت بوده و با یک برد کنترل کننده الکترونیکی در ماژول ABS مرتبط است؛ این برد در صورت قرار گرفتن در معرض رطوبت، می‌تواند به اتصال کوتاه منجر شده و زمینه‌ساز حریق شود. آنطور که اعلام شده نقص موجود تاثیری در عملکرد سیستم ترمز ندارد.

از آنجایی که حتی در صورت خاموش بودن خودرو احتمال آتش گرفتن موتور وجود دارد، هیوندای به دارندگان مدل‌های مذکور توصیه کرده اتومبیل خود را خارج از گاراژ و به دور از ساختمان و مواد قابل اشتعال پارک کنند.

برای رفع این ایراد، تکنسین‌های هیوندای موظف هستند یک کیت رله را در برد مدار نصب کنند تا با جلوگیری از افزایش نیرو احتمال حریق کاسته شود. انتظار می‌رود نمایندگی‌های هیوندای با تامین قطعات مورد نیاز، از ماه جولای (تیر) نسبت به رفع عیب اقدام کنند. مثل دیگر موارد مشابه، این کار کاملا رایگان خواهد بود.

به دلیل اینکه مدل‌های مشمول فراخوان در ایران نیز حضور دارند، پیشنهاد می‌شود مالکین این مد‌ل‌ها جانب احتیاط را رعایت نموده و با مراجعه به مراکز خدمات پس از فروش مربوطه نسبت به نبود ایرادی مشابه اطمینان پیدا کنند.

شایان ذکر است خودروساز کره‌ای اوایل امسال به دلیل مشکلی مشابه برای چند محصول خود در بازار ایالات متحده نیز فراخوان صادر کرده بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها