کد خبر : 43659

دردسر تازه کرونا برای مالکان خودرو، ورود موش به محفظه موتور (عکس)

دردسر تازه کرونا برای مالکان خودرو، ورود موش به محفظه موتور (عکس)

موش‌ها عادت به جویدن دارند و هرچیزی که در دسترس آن‌ها قرار بگیرد جویده خواهد شد. آنها تمایل دارند تا دندان‌های خود را همواره تیز نگه دارند و علاوه برآن با جویدن به آرامش می‌رسند. بنابراین طبیعی است که سیم‌ها و اتصالات خودرو جویده شده باشند.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجی کالا ، حدود سه ماه از آغاز بحران کرونا می‌گذرد و در این مدت ویروس کووید ۱۹ در سراسر جهان پراکنده شده است. یکی از مهم‌ترین کانون‌های بیماری، شهر نیویورک است که شدیدا تحت تاثیر این پاندمی قرار گرفته است. با این وجود شیوع بیماری تنها مشکل ساکنین شهر نیست، بلکه پیامدهای غیرمستقیم آن نیز دردسر می‌سازد. در تازه‌ترین دور از پیامدهای کرونایی نیویورک، برخی مالکان خودرو متوجه ورود موش‌ها به محفظه موتور خودروهایشان شدند.

البته ورود حیوانات به محفظه موتور خودروها موضوع جدیدی نیست و بارها مالکان خودروها به این دلیل متحمل خسارت شده‌اند اما با توجه به شرایط بحران کرونا و قرنطینه اجباری، اکنون تعداد افرادی که از خودرو خود استفاده می‌کنند کاهش یافته است. همین مساله محفظه موتور خودروها را به مکانی امن برای موش‌ها تبدیل کرده است.

کلسی اسنل، گزارشگر ایستگاه رادیویی ملی نخستین کسی بود که ورود موش‌ها به محفظه موتور خودروها را رسانه‌ای کرد. او این خبر را به همراه داستانی در توئیتی اعلام کرد. اسنل پس از آن‌که یک هفته از فولکس واگن جتا خود استفاده نکرده بود، تصمیم گرفت تا برای انجام کاری از خودرو شخصی استفاده کند. هنگام تلاش برای  روشن کردن خودرو، اسنل با پدیده‌ای عجیب روبرو شد. سیستم عیب یاب خودرو به او اعلام کرد که خطایی در سیستم اگزوز وجود دارد و خودرو قابل روشن شدن نیست. نکته جالب توجه این است که فولکس واگن جتا اسنل نو بوده است و مشاهده چنین پیغامی برای او عجیب بود.

کنجکاوی اسنل او را واداشت تا کاپوت را بالا زده و نگاهی به موتور بیندازد. او در کمال تعجب می‌بیند که محفظه موتور به لانه موش‌ها تبدیل شده است. این مساله تنها برای جتا اسنل پیش نیامده و وی پس از تماس با نمایندگی، متوجه می‌شود که که او پنجمین مشتری در آن هفته است که با مشکل موش در محفظه موتور روبرو شده است.

موش‌ها عادت به جویدن دارند و هرچیزی که در دسترس آن‌ها قرار بگیرد جویده خواهد شد. آنها تمایل دارند تا دندان‌های خود را همواره تیز نگه دارند و علاوه برآن با جویدن به آرامش می‌رسند. بنابراین طبیعی است که سیم‌ها و اتصالات خودرو جویده شده باشند. هزینه تعمیر این قطعات برای اسنل حدود ۴۰۰ دلار برآورد شد. موش‌ها در طبیعت به طور معمول از ریشه گیاهان و درختان تغذیه می‌کنند. این الگوی تغذیه در شهرهای بزرگ به پسماندهای مواد غذایی تغییر می‌کند اما در حال حاضر و با توجه به تعطیلی بسیاری از رستوران‌ها، منابع غذایی جوندگان شهری کاهش یافته و به جویدن سیم‌های خودرو روی آورده‌اند.

البته این مساله موضوع حادی نیست، چرا که اکثر مردم در مدت زمان قرنطینه و در خانه ماندن، به خوبی از خودروهای خود مراقبت می‌کنند. با این حال چنین مسائلی بار دیگر به ما یادآوری می‌کند که باید با دقت بیشتری مراقب اتومبیل خود باشیم. نکته جالب‌تر آن‌که طبق تقویم چینی، سال ۲۰۲۰ هم سال موش است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها