کد خبر : 43123

سیاست های ضدکرونایی در صنعت خودرو چین

سیاست های ضدکرونایی در صنعت خودرو چین

شرکت های خودروسازی در چین قابلیت هایی مختلف مانند سیستم تهویه هوا با قابلیت غربال ذرات هوابرد و تعبیه لامپ مافوق بنفش در دریچه تهویه کابین خودرو برای مقابله با کووید۱۹عرضه کرده اند.

به گزارش خودروتک به نقل از مهر ، برخی تولیدکنندگان خودرو در چین ویژگی های مختلف طراحی کرده اند که از انتشار ویروس و باکتری مانند کووید۱۹ جلوگیری می کند.

شرکت جیلی طرح «پروژه خودروی سالم» را با بودجه ۵۲ میلیون دلار راه اندازی کرده تا با عرضه ویژگی های جدید مسافران را در برابر ویروس ها و باکتری ها محافظت کند.

خودروهایی که در این طرح تولید می شوند مجهز به یک سیستم مخصوص فیلتر هوا هستند که G-Clean نام دارد. شرکت جیلی ادعا می کند قابلیت غربال ذرات هوابرد این سیستم با ماسک های پزشکی برابری می کند.

سخنگوی جیلی در این باره می گوید: مشتریان ما مدت زمان زیادی را در خودروهایشان می گذرانند. فقط با تولید محصولات بهتر می توان تقاضای مشتریان برای کیفیت بهتر را فراهم کرد.

این شرکت همچنین قول داده از مواد حافظ محیط زیست با قابلیت های آنتی باکتریایی و آنتی ویروسی در سیستم های تهویه هوا و سطوح مختلف که سرنشینان آنها را مرتبا لمس می کند( مانند دستگیره ها و دکمه ها) استفاده کند.

علاوه بر جیلی، چند خودروساز چینی دیگر نیز  با توجه به شیوع ویروس کرونا مشغول توسعه قابلیت های برای مقابله با این ویروس هستند.

شرکت SAIC اکنون گزینه ای را برای مشتریان فراهم کرده تا یک لامپ مافوق بنفش را به دریچه های تهویه هوای خودرویشان اضافه کنند. چنین لامپی هوایی که در کابین خودرو جریان می یابد را پاکسازی می کند.

شرکت GAC نیز سیستم تهویه هوایی عرضه کرده که از مسافران در برابر ویروس و باکتری محافظت می کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها