کد خبر : 42732

رنو مگان در آستانه توقف تولید

رنو مگان در آستانه توقف تولید

آینده رنو مگان در هاله ای از ابهام قرار گرفت، چون حالا دیگر برای رنو، خودروی برقی اولویت و اهمیت بالاتری پیدا کرده است.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، مگان همیشه یکی از مدل های موفق رنو بوده است که از سال 1995 در انواع و اقسام بدنه و امکانات، نیازهای مشتریان را برآورده کرده است. امروزه هم در سگمنتی قرار گرفته که رقابت در آن در اروپا بسیار فشرده و سخت شده است. هرچند که واژه «موفق» نسبی است و از نظر رنو اعداد و ارقام چنگی به دل نمی زنند. یکی از مدیران رنو هم در مصاحبه با اتواکسپرس بریتانیا گفته است که مگان احتمالاً دچار مشکل شده و از زمان اوج فروش در سال 2010 که 465,732 بوده سیر نزولی پیدا کرده است. آیا وقت خداحافظی با این خودروی خوش سیما، که به تازگی هم دستی به سر و روی آن کشیده شده، رسیده است؟

طبق نظر «لورنس وَن دِن آکر»، مدیر ارشد طراحی در رنو، این شرکت به دنبال آن است که هزینه های توسعه و بهبود مگان را صرف تلاش هایی کند که ثمره بیشتری داشته باشند. در حال حاضر نه تمرکز روی خودروهای برقی و نه تغییر شمایل مگان، هیچ تأثیری روی فروش کُند شده ندارد. از سال 2010 تا 2019، فروش مگان تقریباً نصف شده و به 209,845 دستگاه تنزل کرده است. شاید از همه بیشتر فروش در بریتانیا تعجب آور باشد که در سال 2019 فقط 2,699 دستگاه بوده است. آن هم در زمانی که رقبا خیلی بهتر می فروشند. برای مثال در همان زمان مشابه، خودروی گلف از گروه خودروسازی فولکس واگن، 60,000 دستگاه خودرو در بریتانیا فروخت. ون دن آکر در توضیح  گفته است: «به ناچار، از زمانی که ما مجبور می شویم خودروهای برقی را به سبد محصولاتمان اضافه کنیم، برخی از مدل ها باید از گردونه تولید خارج شوند، چون وسع ما نمی رسد که همزمان همه مدل ها را توسعه دهیم. مگان در سگمنتی قرار دارد که تحت فشار فزاینده است. شما باید پول خود را جایی سرمایه گذاری کنید که در بازار آینده جایگاهی داشته باشد.»

با تغییر ظاهر مختصری که در مگان سال 2020 در نظر گرفته شده و در آن از فناوری هیبریدی قابل شارژ با پریز استفاده شده، این سؤال وجود دارد که آیا مگانی که در رقابت عقب افتاده می تواند کمی بیشتر عمر کند؟ یا شاید هم این دست کشیدن روی سرو صورت مگان آن هم در نیمه عمر مفیدش، نشانه آغاز افول این خودروی پرطرفدار است؟

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها