کد خبر : 42629

گروه PSA کمک دولت را نپذیرفت

گروه PSA کمک دولت را نپذیرفت

پژو از گروه PSA فرانسه می گوید به قدر کافی ذخیره مالی دارد که از بحران ویروس کرونا و کاهش شدید فروش خودرو به سلامت عبور کند.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، شرکت خودروسازی فرانسوی پژو می گوید که تلاش به خرج می دهد که تا حد امکان به کمک های دولت متوسل نشود. با این که این شرکت در بین رقبا، استثنا نیست و کارخانه های خود را به حالت تعطیل در آورده است. حتی نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش این گروه خودروسازی در سراسر دنیا تعطیل هستند و از قوانین تعطیلی سراسری تبعیت می کنند.

گروه خودروسازی PSA که چتری برای برندهای پژو، سیتروئن، دی اس، اَپل و واکسال به حساب می آید، هنوز زمان بازگشایی کارخانه هایش در اروپا را تعیین نکرده است و تا زمان بازگشایی نماد این شرکت در بورس هم باز نخواهد شد.

در حال حاضر 90 درصد از کارکنان گروه خودروسازی PSA در حالت مرخصی با حقوق هستند و یک برنامه معرفی تعدادی از کارکنان به عنوان مشاغل از دست رفته هم در دست اقدام دارد. چون دولت فرانسه برای مواردی نظیر این بحران از قبل بودجه ای پیش بینی کرده، برخی از کارکنان از این برنامه دولت بهره مند می شوند اما هنوز کار به جایی نرسیده است که دولت برای نجات این گروه خودروسازی کمکی در نظر بگیرد.  فلیپ دو روویرا معاون مالی گروه PSA می گوید: «ما می خواهیم تا جایی که امکان دارد گروه خودروسازی زیر دین دولت نباشد و آزادی خود را از دست ندهد.» به این ترتیب این گروه تا جایی که طاقت داشته باشد از دولت وام نخواهد گرفت.

پژو در فصل اول سال 2020 با 15.6 درصد کاهش فروش مواجه بوده که روی گردش مالی آن 15.2 میلیارد یورو (16.3 میلیارد دلار) اثر می گذارد. بر اساس محاسبات این شرکت خودروسازی، در سال جاری، فروش کل این شرکت تا 25 درصد کاهش خواهد داشت، 20 درصد آن در روسیه و 10 درصد آن در چین خواهد بود. در حالی که پژو می گوید آمادگی دارد تا 50 درصد از میزان فروش آن نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کند.

به یقین این کاهش تقاضا و فروش روی برنامه ادغام گروه خودروسازی پژو-سیتروئن با گروه فیات-کرایسلر اثر عمیقی به جای خواهد گذاشت. از آن جایی که تقسیم سود به ماه ژوئن موکول شده، بسیاری از تصمیم ها هم به تعویق خواهد افتاد.

پژو برای مقابله با این بحران، کاهش هزینه را در بخش های مختلفی از شرکت خود از جمله بازاریابی مد نظر دارد.

پیش بینی می شود تولید جهانی خودرو در سال 2020 بیش از 20 درصد کاهش یابد و به 71 میلیون دستگاه برسد. به بیان دیگر سال 2020 با کاهش 20 میلیون دستگاه خودرو رو به رو  خواهد بود. کشور چین که بازگشایی و عادی سازی تولید خودرو را در پیش گرفته، به احتمال زیاد نسبت به سال 2019 حدود 12 درصد کاهش تولید و فروش را تجربه خواهد کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها